RasmusL;n142610 said:
Jag får lite sådana här "nu blundar vi för att vi har ett jätteproblem och sopar det under mattan!"-vibbar av det här förslaget. Det som "urartade" var att folk började bete sig riktigt jävla manssvinigt i ursprungstråden (kritiken och diskussionen mot/med mig och mitt förslag på slutet tycker jag var en lokal företeelse och sådant måste ju få förekomma oavsett ämne, det var inte problemet) och sedan började en frenetisk kampanj för att skapa så många generaliserande trådar som möjligt på så kort tid som möjligt (tråd #1: "Låt oss generalisera kring vilka spel tjejer gillar!", tråd #2 "Låt oss generalisera kring hur vi ska kunna locka till oss fler tjejer att bete oss svinigt mot!", osv osv). DET är inte "genus/feminism/kvinnofrågor", det är män som inte förstår att lyssna när de blir tillsagda och prompt måste göra precis tvärt om för att provocera och förminska. Försök inte svartmåla arbetet för att komma till bukt med ett problem med symptomen på själva problemet...
Det var en del problem i tråden, hjälpte det att vissa gjorde det värre? Och ännu större fråga, kom vi fram till något? Eller blev det som vanligt? Bara bråk och dålig stämning?
Jag är för jämställdhet och ser jag någon bete sig dåligt anmäler jag på forumet för fulla muggar. Jag brukar göra "bra" saker inte för att jag bryr mig om vad folk tycker utan för att det är rätt. Jag behandlar både män och kvinnor med den respekt de förtjänar, jag tycker det är hjärndött att om jag och en kvinna har samma jobb med exakt samma arbetsuppgifter så ska jag tjäna mer, det är helt ologiskt för mig.
Jag blev också mer positiv för folk som kallar sig feminister i din tråd för du visade att du inte var sådär överdriven och kom med kommentarer som att "om du är man så bidrar du till våldtäktskulturen", eftersom jag tydligen gör det trots att jag aldrig umgåtts med någon som dragit ett skämt om att ha sex med för fulla kvinnor, det enda jag undrar är vilka umgås NI med som tydligen hör sådant hela tiden. Jag vill inte bli förknippad med sådant på samma sätt som min kompis som är tysk inte automatiskt är nazist.
Jag vet att det finns problem i samhället, jag är beredd att kämpa för det i den mån jag orkar efter jag tagit hand om min familj, jag gör rätt för mig.
I slutet av diskussionen där kom vissa "feminister" och förstörde allt som vanligt, kom med påhopp, körde med samma härskartekniker de anklagar alla män för att använda (vilket förvisso passar ihop då eftersom de själva är män också). Ni känner inte mig, ni vet inte vem jag är, vad har jag gjort er som är så jävla illa att ni ska behandla mig som en våldtäktsman/våldtäktspropagandamaskin?
Varför tar ni ut det sämsta, tolkar in det sämsta, misstolkar det folk skriver till det sämsta.. Det hjälper ju inte, det leder bara till en massa skit. "Det måste sägas" osv mentaliteten är ju bara.. vad ska man säga. Jag blir helt uppgiven här faktiskt. Vissa kunde inte ens låta bli att fortsätta i min "Kan vi tagga ner" tråd.
Det visar ganska tydligt att det inte går ha dessa trådar här. Och nä, jag pratar inte om den i western som tydligen varit lyckad, det låter skitbra tycker jag, men i övrigt funkar det inte. Och ni som undrar varför kan ju ta er en funderare på erat beteende i senaste trådarna och se om ni egentligen bidrog till ett bättre klimat på forumet, ett klimat som kvinnor och män ens vill höra ihop med.
Problemet är att båda "sidor", (och det är så tragiskt att det blir sidor... ) gör fel. Ena sidan missar poängen lite, men de kanske kan lära sig. Men de lär sig tamefan aldrig om någon går på dem som idioter bara för att de formulerade sig fel eller missade poängen. Andra sidan misstolkar med enkom, det är ALLTID så. Det va därför jag blev så förvånad och glad när du Rasmus skötte det så jävla fint i början, tänkte "äntligen".. Sen sket det sig ändå. Den sidan väljer att hugga, av någon anledning. Det kommer aldrig att fungera.
Det jag tycker är konstigast är att utbildat folk med starka åsikter inte kan förstå hur man får någon att lära sig, hur man får någon att gå med istället för att stöta bort.
Och jag kommer säkert få en massa skit för det här också, trots att ni inte känner mig, trots att jag inte gjort något fel.
Jag har en annan bild av wrnu nu, det känns trist.