Nekromanti Förslag: tärningsgraemlins

Krille

Super Moderator
Jag skulle vilja ha graemlins för de sex utfallen på 1T6. Det skulle vara rätt skönt att helt enkelt kunna skriva :1: och få en tärning som visade 1 i vissa diskussioner (exempelvis dem om regelsystem som innehåller tärningspölar med T6or i).

Gardener

Champion
Låter som en bra idé, trode när jag läste rubriken att du menade en helt ny uppsättning med graemlins med ansikten på tärningar eller nåt sånt. Det hade varit lite jobbigare, bilder på vanliga tärningar har vi ju redan och det är bara att lägga till i listan. När vi uppgraderar forumsystemet (nu kanske det blir av snart, jag får tid över inom kort) så har jag för mig att det kan finnas flera olika uppsättningar graemlins att välja mellan och då kanske något sådant skulle gå att ha.

Gardener

Champion
Okej, nu finns det tärningar: :t6-1: :t6-2: :t6-3: :t6-4: :t6-5: :t6-5:

Det är snabba nedskalningar av de gröna tärningarna som används för betygen på recensioner. Tyvärr är de lite svårläsliga, så om nån annan kan photoshop/gimp/motsvarande bättre än mig och kan fixa till bättre skalningar, eller kan rita nya tärningar eller vet var det finns några snygga fria tärningsbilder så vore det bra.

Kanske vore kul med bilder på olika sorters tärningar också (bara utseendet, inte alla tillgängliga sidor...)

Tillägg: Letade upp några tärningar som är lite tydligare, som ser ut så här: :t6b-1: :t6b-2: :t6b-3: :t6b-4: :t6b-5: :t6b-6:
De får duga tills vidare.

Gardener

Champion
Ska det vara gröna och röda, eller bara gröna? Hsh, om nån kan mixtra med färgerna på de befintliga tärningarna (eller rita snyggare) så skulle det verkligen uppskattas.

Krille

Super Moderator
Ska det vara gröna och röda, eller bara gröna?
Röda och gröna, i idealfallet. Då kan man förklara exempelvis vilda tärningar i Star Wars d6 eller hur Babylon Project funkar.

Jag ska se om jag orkar göra nåt vettigt imorgon, och se om jag orkar lägga grönfilter på de röda.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Röda och gröna, i idealfallet.
Wait wait wait... vore inte idealfallet snarare typ svarta och vita...? Nu tillhör inte jag skaran som riskerar att ser röda och gröna tärningar som samma färg men just röd-grön färgblindhet är ju den vanligaste.

Troberg

Sinister eater
Jag skulle vilja ha graemlins för de sex utfallen på 1T6. Det skulle vara rätt skönt att helt enkelt kunna skriva :t6b-1: och få en tärning som visade 1 i vissa diskussioner (exempelvis dem om regelsystem som innehåller tärningspölar med T6or i).
Jag vill ha en med sju prickar. Jag vet inte varför, men det känns bra.

Hade inte varit fel med en stiliserad variant av de vanliga grundtärningarna (T4, T6, T8, T10, T12 (tror det finns någon här med erfarenhet av att rita sådana), T20), gärna i olika färger. De behöver dock inte ha nummer.

Om man inte vill plottra ner layouten så kan man ju lägga dem som bilder med vettig namngivning på specificerad plats på servern som kan infogas med bild-taggen.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Färgblind

Instämmer. Jag är rejält färgblind. Röd/grön/brun är värdelösa färgdistinktioner för mig, blå/lila likaså.

Jag föreslår röda och blå istället.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Fler tärningar

Jag hade väl inget bättre för mig, så jag satte mig och gjorde lite fler tärningar i fler färger. De blev inte särskilt bra, så om någon annan kan göra bättre vore det ju super.

Vita tärningar

Blåa tärningar

Svarta tärningar

Olikformade tärningar

De här blev inte så bra, och därför gjorde jag inte fler än jag gjorde. T12an och T20 kan säkert någon annan slänga ihop bättre (som om ingen kan de av de andra). Se det som en utmaning om inte annat.

Glad tärning

Nåja, det är bara att använda dem ifall de skulle passa, och Gardener, du vet väl var de finns så att det bara är för dig att hämta. :gremtongue:

Mekanurg

Bra fixat, men...

Tack för det. Tyvärr är många gremliner i de övre raderna nu disablade.

Mekanurg

Re: Bra fixat, men...

Sedan blir det också problem om man vill modifiera textstorleken med [ storlek: ][ /storlek ]

Storuggla

Champion
Ja, n har vi fått tärningsgraemlins. Men, vad ska friformarna få då?

Storuggla, fula smokings anno 1970

Mekanurg

Ja, n har vi fått tärningsgraemlins. Men, vad ska friformarna få då?
Bahh, de skryter ju alltid med att de inte behöver några hjälpmedel. Let them eat that! :gremwink:

MrG

Swashbuckler
Friformstärningarna (nästan OT) humor?

Friformarna har fått ett par tärningar vi med, kolla in hur många siffor du hittar på :t4: :t6: :t8: :t10: :gremlaugh: och för de friformare som inte är ASF-skolade (eller för gamla för det) har ju :tekopp: funnits länge :gremwink:

EDIT: strök de sämsta skämten, men kan ju följa upp kommentarer om att friformarna inte skulle behöva och sånt, med en observation om att friformarna brukar prata om agerande och mimiken har ju funnits länge i form av alla dessa :gremtongue: :gremwink: :gremelak: :gremsuck: :gremlaugh: :gremblush: :gremfrown: :gremsmile: så friformarna har redan för mycket, det var på tid att det dök upp tärningar som man kan ignorera :gremwink:

Troberg

Sinister eater
Väg kallt!

Jag hade väl inget bättre för mig, så jag satte mig och gjorde lite fler tärningar i fler färger. De blev inte särskilt bra, så om någon annan kan göra bättre vore det ju super.
Bullshit, de är helt OK. T4 kanske blev lite pyramidisk, men det gör inget, pyramider är också coolt. Skuggan på toppen av T6 borde kanske varit enfärgad, nu blir det som ett litet tak. Det är dock detaljer.

Glad tärning
Hmm, vi kanske skulle köra tärningstema på graemlins istället (sorry Dante, men mina monitorer är inställd för att ge bästa läsbarhet på text och då blir dina så mörka att jag inte kan särskilja dem)? Eller varför inte byta graemlins efter säsong, med tomteluva kring jul, kycklingar/ägg/korsfästa jesusar kring påsk; blombekransade kring midsommar osv.