Nekromanti Förslag till Anti-cyberkobold medel

Dr Ikusha

Veteran
Joined
5 Dec 2000
Messages
56
Location
Malmö
Här är några förslag om nån skulle ha problem med spelare som har klippkort hos cyberpsykologen:

EMP:
Elektromagnetiska pulsar har kul effekt på folk med myket cybertech. Speciellt om de har bytat ut flera kroppsdelar.... Biomonitor + intern bomb kan också bli kul om SL är elak: Biomonitorn slutar fungera = uppfattar inga livstecken = bomben säger POFF. (OK lite långsökt kanske)

Energi:
Att tvinga RPna att fylla på sina ackumulatorer i tid och otid funkar bra. Speciellt om de befinner sig i ödemarken eller nån annanstans där det är svårt att hitta energi.

Socialt stigma:
Att konsekvent vägra låta RP med offenciv cybertech flyga, få tillträde till vissa ställen, bli trakaserade av polisen kan ha utmärkt effekt. Dessutom får RP med synlig cybertech inte tag på den där viktiga ledtråden eftersom ingen vill prata med dem.

*Pust* Nu orkar jag inte tänka ut mer.

Nil Mortifi Sine Lucre
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
EMP verkar kul. haha. Pacemakers måste ju också stanna, eller hur?

Robban - galen forskare för tillfället. Smittad av Ebola också. Och några lättare förkylningar.
 
G

Guest

Guest
Re: Mer cybernetik?

Jag har problem med att så få spelare vill att deras rollpersoner ska ha cybernetik och ifall de har det blir det alltid Cerebral Interface, HUD och cyberlänk till vapen.

Många klagar på att Neotech är för lite framtid och cybernetik gör det oerhört mer futuristiskt så använd mer cybernetik även om det inte bara måste vara för strid, t ex en sån där grej (kommer inte ihåg namnet) som ändrar ansiktets utseende är skitkul eller en sån med vilken man kan ändra hårlängden och typ, tex snagg till långt rufs på någon minut.

Mäster Azazel
 
Top