MikaelGavriel
Veteran
Jag läste nu bland de tidigare inläggen och någon skrev om att fiendena bara är siffror närman möter dem, t.ex som skeletten som den personen sa något sådant här liknande om:
Rollpersonerna möter 5 skelett och går genast till attack för de vet deras värden.
Jag har själv läst igenom en massa böcker som jag egentligen inte skulle ha gjort som spelare, t.ex Monsterboxen till Ereb Altor, det har gjort att då jag möter en varelse så vet jag hur farlig den är (som standard) och kan genom det besluta ifall jag ska attackera eller fly.
Jag ser det som en nackdel gör det tar bort mycket av känslan.
Jag tycker verkligen att Riotminds ska ha varningstexter i början av kapitlen som ENDAST är för spelledaren.
Och t.ex. skriva något sådant här=
Varning
Innehållet i detta kapitel är endast till för SL och den som läser det här och inte är SL straffar sig själv genom att detta minskar spelglädjen p.ga att XXXXXXXXXXX
Något sådant, eller vad tycker ni på Riotminds?
Jag ser det som en bra ide´, vad tycker ni andrà?
/Mikael Gavriel - Han som inte har någon slogan.
Rollpersonerna möter 5 skelett och går genast till attack för de vet deras värden.
Jag har själv läst igenom en massa böcker som jag egentligen inte skulle ha gjort som spelare, t.ex Monsterboxen till Ereb Altor, det har gjort att då jag möter en varelse så vet jag hur farlig den är (som standard) och kan genom det besluta ifall jag ska attackera eller fly.
Jag ser det som en nackdel gör det tar bort mycket av känslan.
Jag tycker verkligen att Riotminds ska ha varningstexter i början av kapitlen som ENDAST är för spelledaren.
Och t.ex. skriva något sådant här=
Varning
Innehållet i detta kapitel är endast till för SL och den som läser det här och inte är SL straffar sig själv genom att detta minskar spelglädjen p.ga att XXXXXXXXXXX
Något sådant, eller vad tycker ni på Riotminds?
Jag ser det som en bra ide´, vad tycker ni andrà?
/Mikael Gavriel - Han som inte har någon slogan.