Nekromanti Förslag till strukturerad enkelhet 2

Blasphemy

Swashbuckler
Något som skulle vara bra och underlätta mycket vore om det skulle kunna finnas en sida på www.rollspel.nu där de står bildspecifikationer (DPI, Storlekar, format osv), artikelupplägnning, och e-mail adresser till redigerare, korrekturläsare och diverse ansvariga.
Så att om det är något man undrar över så är det bara att kolla på den sidan. Annars så måste man ju leta i detta forum efter diverse information som redigerarna har spritt ut.
Det är ju heller inget hemligt som skall avslöjas så den kan lika gärna vara offentlig.'
Ehh ja..
Petter Nallo

Only dead fish float with the stream.

Rikard J

Veteran
Skitbra idé

Mejla mig så fort en sådan sida är i görningen så ska jag tala om hur bilderna ska se ut...

Layout och Design, Codex (Tillsammans med Johan L)

Riddaren

Swashbuckler
Re: Skitbra idé

Enklast tror jag är att göra en PDF-fil med info om hur bilder skall vara, hur texter som är korrade skall vara etc...

Man kan även göra en HTML-version, och bägge vara tillgängliga från rollspel.nu

Jag skulle kunna fixa något, preliminärt om jag bara får info.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Gardener

Champion
Jo, det ska vi väl kunna lägga upp, bara jag får informationen. Kan ganska snabbt fixa ett webbaserat uppladdningsscript med kategorier och jag har Codex hänvisningar och de viktigaste mail-adresserna (typ Ola, korr och design).

Det är inte heller några problem att lösenordsskydda sidan om så önskas. Och jag kan lägga en länk till den från forumet.

Fast just nu har jag inte internet hemma iofs.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu