Nekromanti Förstärka areaeffekt

G

Guest

Guest
Finns det något bland magiker känt sätt att förstärka en effekt så att den gäller över ett väldigt stort område utan hjälp av femton ataxatropiska filament? (Då menar jag verkligen stort område!)

Går det att använda t.ex. monoliter eller nåt?
Om jag exempelvis vill skrämma bort typ ett hundratal arga bybor som har fått nån konstig idé att jag fungerar bra som ved, kan jag på något sätt förstärka min fina skrämma-bybor besvärjelse utan att använda filament. Kanske ha fyra stora torn eller nåt, och när de befinner sig i kvadraten mellan dessa få min besvärjelse skickad mot alla?

Jag hoppas att jag var tydlig nu... jag har ofta problem med just det... kanske därför jag brinner bra...

/Sam (pyrotropi är inte alltid en trevlig aspekt)

Virocon

Swordsman
Det enda tips du kan få, utan fuskande, är "areaeffekt" som står beskrivet i Mystik och magi. Enligt denna regel så utökas arean (som är en cirkel) med en meters radie för varje extra ObT6:a som du lägger till. Över Verkligt stora områden så blir det ytterst svårt, men visst. Använd RitualFC:en och slå mot ritual sisådär fem gånger så kan du faktiskt få ganska stora områden.

/Virocon

Oceanliner

Warrior
<I>"Enligt denna regel så utökas arean (som är en cirkel) med en meters radie för varje extra ObT6:a som du lägger till."</I>

Med en kasse konglerade filament går det att sänka svårigheten för besvärjelse slaget till accepterbara nivåer. Alltså för varje filament utöver de som behövs så kan man sänka svårigheten för besvärjelse med Ob1T6. kolla i Mystik och Magi boken...

//Jonas
<A href="http://home.swipnet.se/circle "TITLE="Min hemsida"> http://home.swipnet.se/circle</A>

G

Guest

Guest
Märk väl att jag inte ville använda en kasse filament till detta. Jag känner redan till areaeffekt (har nämligen läst igenom M&M ett antal ggr), men jag vill förstärka magi utan att behöva alstra extra filament för detta (eller ha kongelerade).

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by samke on 2000-12-14 10:18.</EM></FONT></P>