Nekromanti första öl?

Storuggla

Champion
Min första bärs? När jag gick i femman och jag tog fel burk från bordet av misstag. Satan vad illa det smakade just då. Spottade ut, har jag för mig. Det var min första bärs, jag har lärt mig att inte spotta ut med åren.. :gremwink:
Numer dricks mest Caffrey's Ale eller Guinness.

Storuggla, blankröstarmambo

G

Guest

Guest
Första gången jag drack något alkholbaserat minns jag inte. Var väl någon öl mina föräldrar lät mig smaka på...
Första gången jag blev full var på ett tivoli när jag var fjorton. Jag har tydliga minnesbilder av hur jag satt i en snurrande kaffekopp och lyssnade på Blondies "Maria" som var populär då.
Sen spydde jag på en rullstolsramp och gick hem.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Min första och största dust med alkoholens yra är två små koppar ganska svag vinglögg när jag var kring 8 eller så. Jag blev visst lite fnittrig.

EchonCique

Hero
15 bast. I en bastu tillsammans med tre några år äldre finnar. Mitt i högsommaren. Man blev mer rund under fötterna när man gick ut ur bastun för att svalka sig än vad man varit inuti bastun. Udda upplevelse.

cogitare

Swashbuckler
Skolavslutningen i nian. Så det gjorde väl mig till 14 - 15 år skulle jag gissa.

C.

G

Guest

Guest
Min första alkohol var enligt utsago när jag var fyra och drack upp ett helt glas portvin, sedan sov jag.
Första gången jag var full som jag minns var studenten.

MrG

Swashbuckler
17 år

Mösspåtagning inför studenten, skumpa...

Öl tog några månader till att lära sig uppskatta så jag var nog 18 när jag drack öl :gremsmirk:

Rising

Vila i frid
Jag har alltid fått smaka vin och champagne och grejer, redan som liten.

Första berusningen kom någon gång i slutet på högstadiet, på någon charterresa. Jag spelade det där spelet med en puck som vilar på ett bord som det blåser upp luft ur (shufflepuck?) och var typ asdålig.

Riktigt full blev jag inte förrän i gymnasiet. En klassfest. Vi spelade brännboll där man skulle dricka bärs vid varje station. Jag kräktes genom näsan. Hela tiden. Jag skulle faktiskt vilja få uppleva den festen igen; om jag någon gång skulle få se mitt liv passera inför mina ögon.

Annars beställde jag aldrig öl på krogen förrän jag flyttat hemifrån. Jag drack bara sprit, och kallade öldrickare för kretiner. I rule.

Arfert

Facit
det första RIKTIGA "festandet" var på språkresan till Brighton sommaren 1976... då var jag nyss fyllda 15 år.. fast det hade ju blivit några mellanöl tidigare...

Johan K

Gammal & dryg
Jag kan väll ha varit 17 år eller nått sådant...
Kommer ihåg att jag i början tyckte de smakade fan med öl. Dock vet jag bättre nu... :gremgrin:
Nu är jag en sådndär finsmakre som Ugglan & föredrar Guinness & liknande ölsorter.

Första gången var på en finlandskryssning i nian tror jag... Fast då blev jag bara lite halvlullig typ. Första gången jag blev riktigt full var när jag och några kompisar satt nere på en äng en sommar och drack Ouzo (eller hur det nu stavas, grekisk lakritssprit i alla fall) Sedan så blandade vi ut det med sprite så att det såg ut som diskvatten typ :gremtongue:

Öl har jag aldrig gillat. Har börjat dricka en guinnes (stavning?) då och då

Rickard

Urverk speldesign
Firade av avslutningen i 9:an med hb [NT]

/Han som numera har fått avsmak för ren sprit och får kräkningar direkt

Rising

Vila i frid
Fast Shufflepuck är ju roligare... [OT]

Ett av världens roligaste datorspel är Shufflepuck Café; där min idol är Lexan:

Lexan är en ascool gentleman till rymdvarelse, som i början av matcherna är helt livsfarligt grym. Grejen är bara att varje gång han vinner, så tar han en sipp av sitt bubbelvatten... Och efter ett par sippar så är han faktiskt inte så grym längre; reaktionstiden försämras, han slår dåliga returer... Det är alltid roligt att möta Lexan, särskilt om man själv spelar på hans villkor och tar en sipp av en egen grog varje gång man tar en poäng.

Det är inte många spel där man får dricka ihop med en kompis på andra sidan skärmen, men Shufflepuck café är ett av dem!

Och liksom, Air Hockey låter ju som något som killen i skelettdräkten i Karate Kid skulle spela; medan Shufflepuck är mer för oss gentlemän (=fyllos)!

Hunk

Hero
Första gången småfull (på folköl): 14
Första gången så packad att jag spydde (på sprit och öl): 15
Första och enda gången packad så att jag spydde galla (på vin av märket Diamant, samt öl): 16

magoo

Hero
17

Det var i samband med en studieresa med Unga forskare till London. Jag drack några Screwdriver (vodka och apelsinjuice) och blev rätt så packad.

Jag var med i UNF när jag var yngre och skötsam till tusen, jag har alltid varit ganska måttlig med alkohol. Tyvärr tål jag inte så mycket så jag brukar skämma ut mig ändå.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Min första fylla på öl och blandade svenska snapsar inträffade någon gång i åttan-nian. Jag och två kompisar satt i vår ensamhet och söp en lördagskväll. Jag minns fortfarande att jag tyckte det var jättehäftigt, allting snurrade och gungade. Varken då eller dagen efter mådde jag illa. Men en av mina kompisar spydde utomhus och återfann dagen efter sin löstagbara tandställning i en buske.

Jag är överlag inte någon ölmänniska alls. Överhuvudtaget är jag rätt mesig när det gäller sprit, jag tål väl inte mindre än genomsnittet men föredrar drinkar som inte smakar alkohol och ibland vin.