Nekromanti Första trailern för Watchmen...

Eksem

Champion
Re: Första trailern för Wathmen...

Bra saker:

1. Den är väldigt, väldigt snygg.

2. Allt som händer i trailern känner jag igen, nästan ned på exakt serieruta.

3. Det är Watchmen!

---

Dåliga saker:

1. Går det verkligen att göra en film av Watchmen?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member

I serien "Vi länkar till bättre upplösning" presenteras nu följande länk:

http://www.apple.com/trailers/wb/watchmen/

Om ni inte hittar en upplösning som duger där, så kan ingen hjälpa er! :gremgrin:

Okej, och så en sak till: när hade Rising tid att spela Dr. Manhattan? Jag menar, direkt i början, i det där rummet när han "sprängs". Det är ju Rising upp i dagen!

/M

Jarre

Swordsman

Wow.

Kan inte annat än hålla med Eksem i att det är väldigt, väldigt likt serien. Det här bör bli en grym upplevelse, definitivt värt ett biobesök.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member

Okej, och så en sak till: när hade Rising tid att spela Dr. Manhattan? Jag menar, direkt i början, i det där rummet när han "sprängs". Det är ju Rising upp i dagen!
Det var alltså det han var upptagen med när varulvsspelet rann ut i sanden?

/tobias

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag gör följande djärva förutsägelse:

Alan Moore kommer att hata filmen och avsvära sig allt ansvar.

Annars tycker jag att trailern är fantastiskt snygg. Det är både positivt och negativt. Det positiva är att det är kul när saker är snygga. Det negativa är att det finns saker som inte borde vara snygga. Nite-Owl ska se ut som en lönnfet farbror i en kroppsstrumpa, inte som Batmans coola storebror. Den action man får se är alldeles för välkoreograferad -- mer Hong Kong-tjosan än grisig realism. Och ser inte The Comedian ut som Earl Hickey i läderstridsdräkt?

Nog med gnäll. Det blir nog bättre än vad man kunde befara i alla fall.

/tobias

Eksem

Champion
Tja, om man får nördbasha nu så håller jag definitivt med om att Niteowl är helfel (hans kroppsbyggnad är i allra högsta grad en del av hans personlighet!), och jag tycker att Ozymandias dräkt är asful och ser ut som den hämtats ur X-men-filmerna. Men annars är jag helnöjd :gremsmile:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Grejen är den att jag tror att Nite Owl-bilderna är av den unga, spänstiga Nite Owl. I alla fall där han ser "cool" ut. Jag hoppas att han kommer att se lite mer ur form ut i filmen i övrigt.

/M

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Enligt vad jag har förstått har dräkterna ändrats för att filmen ska fungera i en modern kontext -- i och med att publikens referensramar för hur en superhjälte ska se ut har ändrats (baserat framför allt på den senaste vågen filmer), ändrar man även karaktärerna för att de ska passa nutidens uppfattning snarare än åttiotalets uppfattning av en "typisk superhjälte". Själv tycker jag det är ett rätt vettigt drag för att dekonstruktionen ska fungera mer effektivt -- att använda åttiotalsdräkterna skulle redan från början skapa en distans från superhjältegenren som den ser ut idag. Jag tror helt enkelt att filmes twist är betjänt av den approachen.

Eksem

Champion
Tja, jag har inget emot de andra dräkterna, bara mot Ozymandias, och det är för att den är ful.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Eksem said:
Tja, jag har inget emot de andra dräkterna, bara mot Ozymandias, och det är för att den är ful.
Det funkar iofs, för hans dräkt i serietidningen är också grisful.

Eksem

Champion
Alltså, den nya är fulare. Jag tar hellre medvetet gräslig 80's-kitsch än omedvetet gräslig 90's-kitsch.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Eksem said:
Alltså, den nya är fulare. Jag tar hellre medvetet gräslig 80's-kitsch än omedvetet gräslig 90's-kitsch.
Fast öh, hur fan vet du att 90-talskitchen är omedveten? Jag tror ju att man haft ganska bra koll på kitchigheten i dräkter etc i originalet och gjort samma sak fast i ny tappning...

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jag tror också det ska finnas en medvetenhet bakom det hela. Det är Ozymandias vi pratar om -- allt måste vara ett medvetet designval för att maximera en eller annan effekt.

Örnie_UBBT

Swordsman

Man grips av en misstanke att trailern gjorts primärt för fanboysen så att de ska bygga upp positivt buzz istället för att hata filmen på förhand - trailern består ju i princip BARA av de ikoniska bilderna från serien - Jon Osterman upplöses och sätter ihop sig igen, Rorsachs improviserade eldkastare, Ugglomobilen kommer upp ur vattnet, Comedian åker ut genom fönstret, Ozymandias stoppar lönnmördare med fyrfat, jätte-Dr Manhattan i Vietnam, clockwork castle på mars etc etc.

Och det funkar. Jag kommer vara där front and center på premiären...

hälsar
Örnie