Nekromanti Första (troligen) klara bliden till kontinuum...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Riktigt snygg! Helt annan passform för spelet än tidigare givna exempel, får jag väl säga. Skön stämning.

Telash

Swordsman
Tackar. Jo, jag "tvingade" illustratören, som annars mest ritar barnsligt och färgglatt, att öva fram en ny stil till rollspelet. Sen att hon bytte från akvarell till photoshop+ritplatta gjorde väl sitt till.

Jarre

Swordsman
Kul att det börjar ta sig på den grafiska fronten. Det ser ut som att dess spelvärld ruvar på en del stora (!) hemligheter.. jag vill veta vad! Helt rätt känsla sådd, gissar jag.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
krank said:
Riktigt snygg! Helt annan passform för spelet än tidigare givna exempel, får jag väl säga. Skön stämning.
QFT.

Mycket bättre än den förra illustrationen. Den här känns klockren till stämningen du avslöjat.

Telash

Swordsman
Ännu en månad senare så har vi ännu en gång bytt stil på illustrationerna. De nya känns enligt mig mycket mer kontinuum, dels eftersom de är handgjorda istället för datagjorda, det finns inte datorer i kontinuum. Sedan passar det bättre med svartvitt eftersom det är lite råare och ger möjlighet till att ha fler illustrationer utan att det blir för plottrigt.
Det går även fortare att göra illustrationer på detta vis så illustratören hinner med en bild om dagen på sidan om det vanliga arbetet nu.
Titta och tyck till på http://lovisaillustration.blogg.se/

krank

Oh! Riktigt najs. Jag gillar den "ruffiga", skitiga stilen. Sparsamt med gråskalor, mycket snabbt och vitt. Me like!

Telash

Swordsman
Tack så mycket :gremsmile: Jag är mycket mycket nöjd. Dessutom kan tempot bidra till att mitt mål med illustrationerna uppnås; minst 1 stämningsbild per uppslag i snitt.

krank

Telash said:
minst 1 stämningsbild per uppslag i snitt.
Ett ambitiöst och bra mål. Jag önskar att jag kunde nå dit själv =) Kanske den dag jag gör ett spel jag själv kan illustrera...

Lovisaritar

Veteran
krank said:
Ett ambitiöst och bra mål. Jag önskar att jag kunde nå dit själv =) Kanske den dag jag gör ett spel jag själv kan illustrera...
Jag målar på löpande band nu, haha. Vissa dagar går det trögt, som idag, medan andra dagar är bättre. Kreativitet är... svårhanterligt tycker jag :gremtongue:
Hoppas du når ditt mål! Vi får se hur länge min produktionstakt håller. Men förhoppningsvis så :gremsmile:

Telash

Swordsman
Denna underbara digitala tidsålder. Vi sitter 7-8 meter ifrån varandra och skriver till varandra via forum. Vem behöver ben och stämband när det finns datorer och tangentbord.