Nekromanti Förtjänar jag inte lite beröm nu

Niklas73

Skapare av Starchallenge
då jag minskat Att göra en rollpersons kapitlet från 95 sidor till 23? OCH fått det bättre? :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
då jag minskat Att göra en rollpersons kapitlet från 95 sidor till 23? OCH fått det bättre?
Nja, jag vill nog först vet hur du har gjort för att åstadkomma det.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Skalat bort en jävla massa lull lull som vad är ett rollspel, bakgrundhistoria med mera och bara tagit in det som behövs. Samt gjort ett homogent system som itne kräver en massa tillägg. Samt hålt tabellerna korta.Och gjort det 1000 gånger roligare att skapa en rollperson.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Re: Lite kan du få.

Skapa en karaktär på 2-3 sidor... Hmm... Utopi. KrilleVärld.

Sodivra

Champion
Kom loss!

Kom igen nu Arfert - Var det inte du som tyckte att forumet var för gnälligt? :gremsmile:
95 till 23 är ju ett grymt steg framåt om man strävar efter nedbantning.

Tumme upp!

Arfert

Facit
Re: Kom loss!

jag kanske har blivit nednött, blasé och anpassat mig till forumetiketten? ;-)

äsch, jag försökte bara vara lite minimalistisk... det är ju sjukt bra jobbat!! Dubbeltumme upp!

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Re: Jodå!

Hmmm är jag Erik?

Jag har en deadline till i mars om jag nu hinner det...

Troberg

Sinister eater
Skalat bort en jävla massa lull lull som vad är ett rollspel, bakgrundhistoria med mera och bara tagit in det som behövs. Samt gjort ett homogent system som itne kräver en massa tillägg. Samt hålt tabellerna korta.Och gjort det 1000 gånger roligare att skapa en rollperson.
1000 gånger? Det var imponerande.

Bra gjort. Tur att du inte gjorde något i stil med att ta bort alla konsonanter, skiljetecken, versaler och mellanslag för att minska mängden, det skulle påverkat läsbarheten till det sämre.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
1000 gånger är bildligt talat. Och kan tolkas som skryt vilket det inte var. Entusiasm möjligen. Läsbarheten är säkert minskad då jag över gått till enkelt rad avst¨nd men det såg bättre ut. Lay Out är av 0 betydelse för mig. Om folk gillar reglerna blir jag glad. Men det finns redan mycket skickliga regelmakare här som lay outar ioch så också och jag är inte ute efter att ge mig i kast med dem.

Vill egentligen bara bli klar och börja spela med min spelgrupp och hoppas att nån annan tycker det är kul också. :gremsmile:

/Niklas

Troberg

Sinister eater
1000 gånger är bildligt talat. Och kan tolkas som skryt vilket det inte var. Entusiasm möjligen.
Har jag inte sagt åt dig en miljard gånger att du inte ska överdriva? :gremgrin:

Läsbarheten är säkert minskad då jag över gått till enkelt rad avst¨nd men det såg bättre ut.
Enkelt radavstånd är jättebra, det är så jag vill ha det.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Men världen då?

Överdriva? Jag? Vad då. Är inte 1600 sidor en rätt lagom regellängd. Är inte Om KP<=0 och PSY=7 MEN KAR ochså = 19 så modifiera med +T20+T8 - ett MS i motvind för att ta fram hur många steg du kan gå åt NÖ. OBS Gäller inte om SMI<9! en skön regel?

Jo det har du. och nu har jag lärt mig. Men världen är fortfarande 500 sidor. Men där finns knappt en enda regel. Så man kan ju ta det man vill ur den. Stora världar är väl okej? Om man nu gillar att få världar. Annars får man ju bara ett regelsystem. Det gillar vissa också. De kan ju strunta i världen! :gremsmile: