Re: Förtrollad metall (ot)
Jag tycker inte man ska behöva några såna restriktioner, varför kan inte en trollkarl springa runt med ett svärd ?
Tja, om SL säger att man inte kan springa runt med ett svärd och metallrustning när man är magiker så kan man inte det. Det är helt upp till varje spelgrupp hur man vill göra. Jag är en av dem som tycker att magiker och krigare är helt skilda saker (paladiner från krigarens handbok och utbyggdsjägare som undantag då). Jag har alltid kört med regeln om trollkarlar och järn och den sitter i ryggmärgen, kommer aldrig att överge den.
Jag kan inte ge dig någon bra motivering till varför en trollkarl inte skulle få springa runt med svärd. Om du vill att han ska få det så låt honom.
Angående [color:green]Han</font color=green>s frågan om hur paladiner gör när de trollar. Om de har järn på sig trollar de inte alls. Om de har bronssvärd och liknande går det fina fisken, bara att trolla på.
Inser att jag har lite dubbelmoral om krigare/magiker eftersom jag släpper igenom ovan två nämnde yrken med både vapen och magi, men men, jag kör med reglerna från DoD4 och så får det vara. Ingen i spelgruppen har klagat/images/icons/smile.gif.
//[color:red]Feuflux
"Kärleken är som ozonlagret, man saknar den inte förrän den är borta"</font color=red>