Nekromanti Färdiga äventyr; föråldrat eller bra?

Jonas...

Warrior
Re: Bra, såklart...

/images/icons/smile.gif
Dvs du har en ganska snäll SL då.

En del har det bra......

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...

Discordian

Swordsman
Re: Hur bygger man bra äventyr?

<quote>Det är rätt ofarligt att slåss i gamla DoD. Eftersom det inte fanns regler för kroppsdelar läkte man alltid fullständigt om man bara överlevde :)</quote>

Vi spelade det nog mest med Expert-reglerna, och då var det riktigt farligt. "Okej, Grim klipper till dig med sin dubbelyxa i... höger arm. Ajöss med den."

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli

Erkki

Veteran
Det finns äventyr och det finns äventyr. De äventyr som har kampanjmaterial inbäddade i storyn är de som fungerar bäst. Som exempel kan jag nämna Erik Granströms eminenta äventyr i Trakorien. Men framförallt så har vi äventyren till Western, där alla är som gjorda för att bäddas in i en egen kampanj.

Färdiga äventyr och "ramskisser" behöver inte utesluta varandra.

/E.

ripperdoc

Myrmidon
Viking, sedan ungefär samtidigt Eon och Neotech. I Neotech slutade jag nästan på en gång med äventyr, Viking slutade vi spela och i Eon struntade jag gradvis i äventyr. Nu är jag en gladare och friare människa :)

/RipperDoc - ni som inte testat, gör det...man fastnar :)

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

Vindhand

Myrmidon
Enkla val?

Viking, sedan ungefär samtidigt Eon och Neotech. I Neotech slutade jag nästan på en gång med äventyr, Viking slutade vi spela och i Eon struntade jag gradvis i äventyr. Nu är jag en gladare och friare människa :)

Med Eon och Neotech kan du väl inte precis haft något alternativ, med tanke på Neogames inställning till att ge ut äventyr?

Vindhand

Myrmidon
Re: Hur bygger man bra äventyr?

Men när man ändå är inne i ändrartagen kan man ju ändra på det också... vad är det för fel på en vanlig låst dörr tex...?

Jag har nu letat reda på äventyret och hittade i det tipset att Doriah/Tuvinel vill anlita raska äventyrare för att raida Vindhands bostad. Då skulle ju hon kunnat luska reda på lönndörren :)

Jag hejar dock, av naturliga skäl, på Vindhand :)

Vindhand

Myrmidon
Re: Enkla val?

Tja, det finns en hel del på nätet att ta ifrån, så det var egentligen aldrig nåt problem. Jag har aldrig haft åsikten att köpeäventyr är de enda som duger

Nej, men en avsaknad av bra färdiga äventyr borde ju utgöra en ytterligare press att hitta en annan rollspelsform än just färdiga äventyr. Bra för dig i.o.f.s. eftersom du trivs med den form du valde :)