Re: Stängning av D&D-forumet
Efter att jag läste att D&D-forumet hade stängts här i morse var min reaktion väldigt negativ, men eftersom det finns ett rollspelssubforum på Underdark.se, så kan det förhoppningsvis ha möjligheten att bli det ledande svenska D&D-forumet om diskussionen försvinner härifrån.
Jag är fortfarande negativt inställd till beslutet, men eftersom jag inte har aktiverat mig i redaktionen så har jag samtidigt frånsagt mig möjligheten till inflytande. Jag kan väl i alla fall säga att chansen till att jag skulle öka min sponsringsdos till webplatsen nu har minskat drastiskt...
Du kan få rätt och jag få ha rätt... Vi får helt enkelt se om det kommer att vara någon levande D&D-diskussion här framöver eller ej. Jag inser också att D&D-forumet inte har varit det allra mest aktiva det senaster året, men tror att det hade förändrats i och med 4th ed.Här hoppas jag att diskussionen om D&D snarare blir mer aktiv när inte bara de insnöade ser dem.
Jag kommer fortsätta att besöka forumet - framför allt för att veta vilka indiespel som diskuteras och därmed förhoppningsvis är värda att ta in till min butik. Om jag i framtiden skulle dyka på vettiga D&D-diskussioner vid mina besök här är det troligt att jag ger mig in i dessa. Om inte så funkar EnWorld och Necromancer Games forum rätt OK (även om jag föredrar att skriva inlägg på svenska - alltför många gånger har jag börjat skriva engelskspråkiga inlägg, men inte orkat skriva klart dem då min formuleringsförmåga på engelska är allt annat än god).Det är synd att du inte vill stanna kvar här och diskutera D&D på det allmänna rollspelsforumet, att i alla fall ge det en chans, men du gör ju som du vill.
Efter att jag läste att D&D-forumet hade stängts här i morse var min reaktion väldigt negativ, men eftersom det finns ett rollspelssubforum på Underdark.se, så kan det förhoppningsvis ha möjligheten att bli det ledande svenska D&D-forumet om diskussionen försvinner härifrån.
Jag är fortfarande negativt inställd till beslutet, men eftersom jag inte har aktiverat mig i redaktionen så har jag samtidigt frånsagt mig möjligheten till inflytande. Jag kan väl i alla fall säga att chansen till att jag skulle öka min sponsringsdos till webplatsen nu har minskat drastiskt...