Jag kan inte hjälpa mig själv från att skirva ett litet inlägg här. -Jag håller med dig med att även jag skiter högaktningsfullt i vad folk tycker om rollsple och kommer det upp att jag spelar rollspel i en diskution står jag alltid på mig och skämms inte det minst över det. Denna inställning brukar ge en rätt motsatt effekt, kan dock ha att göra med mitt utseende, jag är nämligen en rätt stor bit, bredaxlad och lite skäggig och är en väldigt rak och ärlig person, som inte skämms det minata över vem jag är. De brukar sluta med att den som frågat vill veta vad rollspel igentligen är och vad man gör, för alla är så fullproppade med mediapropagandan om att rollspel är skadligt och att man blir psykotisk massmördare i slutändan.
Så mitt tips är att vara raka och inte skämmas över att spela rollspel, står man på sig och har inställningen själv att det inte är barnsligt och fjantigt med rollspel så ser andra personer på det hela med nya ögon.
Mina hobbys är att spela rollspel, lira dataspel, titta på film, läser sci-fi böcker och fantasyböcker. Alltså en massa nördiga saker och det hemskaste av allt, jag tycker till och med Star Trek är bra. Trots att jag uppfyller alal kriterier för att vara ärkenörd så har jag aldrig under min uppväxt varit klassad som nörd, detta för att jag inte låtit folk behandla mig som nörd. Jag har nu spelat rollspel i 12 år kan tillläggas och jag är 21 nu. så jag har gått igenom hela tonåren utan att få skit för det.
oj, vad långt detta blev, men min slutkläm blir att man inte ska vara rädd för att erkänna att man spelar rollspel och att man ska stå på sig och inte vika undan. Du får bara skit för det om du själv tycker det är nördigt och det är ingen anna än du själv som bestämmer vad du tycker är nördigt.