Nekromanti Förkortningar på wrnu

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
WFRP - Warhammer Fantasy Role Play, finns i tre versioner 1st, 2nd och 3rd.
MuMa - Mutanter och Manicker, ett rollspel i mutantstil jag jobbar på.
WRNU - www.rollspel.nu
De Määäään - Redaktörer och moderatorer och sånna som faktiskt har något att säga till om. Använt med viss värme och humor.

Übereil

Swashbuckler
Jag vet inte vilken del av världen du hänger i men i den delen där jag hänger är det känt som världens sämsta rollspel.

Übereil

anth

Vetefan
WRNU är en förkortning för Www.Rollspel.NU, men det är OCKSÅ namnet på sajtens SVEROK-anslutna stödförening. Därför försöker jag använda rollspel.nu för sajten och WRNU för föreningen (även om det är många som inte gör den distinktionen).

Lådan = Småpraten

Spidde är vår egen lilla technogimp, Spider Jerusalem.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
F! = Fantasy Old School Gaming
KAP = King Arthur Pendragon [okej, det används inte, men det är faktiskt spelets officiösa förkortning]
PGC = Pendragon Great Campaign

För övrigt tycker jag att Svavelvinter borde få en officiell förkortning.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Stopp i deltråden

Den här deltråden borde aldrig ha blivit såhär lång. Se till att den inte blir längre. Det andra platser att diskutera hur bra eller dåliga de förkortade rollspelen är.

/tobias

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
solvebring said:
WoD = Word of Darkness
nWoD = (New) World of Darkness (från och med den separatagrundregelboken med namnet World Of Darkness)
Här och var på internets har WoD kommit att betyda World of Dungeons istället (ett minispel med släktskap till Apocalypse World som släptes som en kul grej för folk som backat Dungeon World-kickstartern). Det har orsakat rätt lite problem genom att folk liks säger oWoD och nWoD när de snackar om gamla och nya World of Darkness.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
IC = In Character
OOC = Out Of Character
OT = Off Topic

//Krank, som önskar sig en wrnu-wiki att skriva in allt sånt därnt i. Man kanske kunde sätta upp en enkel dokuwiki där folk kunde regga sig, man kanske står ut även utan unified login...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Arvidos MC said:
Ja, men typ så =)

Är det du som ligger bakom, så är det till dig jag ska säga t.ex. "vad jag tycker om designen"? =)

EDIT: Och ska man ha en sida för alla förkortningar, eller en artikel per förkortning och knyta ihop med en tagg? Ser att "wrnu" redan finns där...

Sodivra

Champion
krank said:
Arvidos MC said:
Ja, men typ så =)

Är det du som ligger bakom, så är det till dig jag ska säga t.ex. "vad jag tycker om designen"? =)

EDIT: Och ska man ha en sida för alla förkortningar, eller en artikel per förkortning och knyta ihop med en tagg? Ser att "wrnu" redan finns där...
Äh, det var något jag startade för fyra år sen, men det lyfte inte.

krank said:
M1 - första Mutant
M2 - Andra Mutant
MC - Mutant Chronicles
M:UA - Mutant: Undergångens Arvtagare
MÅN/M0 - Mutant: År Noll (kommande från Fria Ligan)
>H - More than Human
DoD:T - Drakar och Demoner: Trudvang
Vi har nu bestämt oss för M0 som förkortning för kommande Mutant: År Noll. :gremsmile: