Vimes;n172307 said:
Men det här låter ju som sätt att undvika förseningsavgifter och böter? Det är ju som att föreslå att någon som ber om tips på, jag vet inte, exklusiva kläder ska köpa mjukisbyxor istället.
Tror ingen i sitt rätta sinne vill ha böter, förseningsavgifter eller betala vite. Mitt sunda förnuft(om än lite trasigt) ser din tråd som ett rop på hjälp. Så istället för att mata dig med det du säger du vill ha så ger jag dig du faktiskt behöver. Och det är som de säger man behöver inte exklusiva kläder, men man behöver i alla fall kläder. Så mjukisbyxor är mer praktiskt alternativ för att undvika vara med i lyxfällan (även om de flesta deltagarna i det programmet är mjukbyxare).
Men om ni nu vill prata idiotisummor som alla betalar men få känner till så kan vi ju bara ta upp Copyswede och sluta prata om saken där. Hur många av er som skrivit något verk, tillverkat någon bild åt någon annan eller i annan mån betalat skatt för något som kan anses täckas av upphovsrätt eller andra saker samt är medlem i en av de många föreningar som är kopplade till Copyswede(t.ex Sveriges Författarförbund) har någonsin sett ett enda öre av de där pengarna som de påstår de ska betala ut till konstnärer och artister inte minst inom de nya medieområdena för att folk ska kunna privatkopiera som de själva säger. Faktum är att jag tror de flesta av er mest betalat till Copyswede i form av högre priser på hårddiskar, telefoner, usb-minnen osv.
Eller varför inte Radiotjänst och deras roliga licensavgifter som mest verkar vara finansiering av melodifestivalen. Den kan man ju skippa men man kan vara dum som jag och betala skiten för att man naivt tror man ska kunna få krisinformation på radio eller liknande om skiten skulle gå åt helvete.