Nekromanti Förslag på husregler till Pathfinder?

God45

#PrayersForBahakan
chrull said:
God45 said:
Ge dem en starkare melee attack bara och gör att grapple inte behövs för rake. Monsterna som bara är grapplers får dock skippas.
Alla husregler som gör att mindflayers inte kan äta hjärnor är dåliga husregler.
Coup de grâce:n de använder efter att de stunat folk hjälplösa är automatiskt dödande och fluffad som hjärnätning. Fixat :gremsmile:

Bassejr

Hero
Jag känner att Grappeling, trots att det är omtvistat bland forumiterna, kommer användas enligt Pathfinders combat manouver. Jag känner att det systemet kommer till mest användning.

Eftersom merparten av mina spelare är mer eller mindre uppväxta med DoD6 tror jag att de skulle bli förvirrade om vi bara använde motsvarande grundegenskaper för färdighetsslag.

Eftersom Fighters, som jag förstått det, bara kan använda Combat feats, och andra klasser är beroende av vissa feats (till exempel Sorcerer med sina Bloodline Feats) käns inte det som en stabil regel. Men jag är helt klart på id´en att slopa experience penalty.

En sak jag undrar är Hur och när delar ni ut XP? Och Hur långt har ni, rent experience-mässigt, mellan levels?

revault_UBBT

Veteran
Tycker inte att pathfinder behöver så många husregler. Som någon skrev tidigare så är de flesta "buggar" från 3.5 fixade i pathfinder. Några saker som vi kör med när vi spelar:

Man får minst halva värdet på tärningen när man slår HP (nästa gång vi spelar tror jag att jag kommer köra med fasta värden istället för tärningsslag).

Vi brukar inte använda oss av exp utan spelledaren bestämmer redan innan kampanjen vid vilka "milstolpar" det är dags att levla. Förutom att man slipper räkna exp så tar det bort exp-jakten i spelandet.

God45

#PrayersForBahakan
Man får minst halva värdet på tärningen när man slår HP (nästa gång vi spelar tror jag att jag kommer köra med fasta värden istället för tärningsslag).
Det här påminde mig om hur vi gör med det här :gremsmile: Ingen max hp vid level 1, man rullar alltid för HP.

Oh, jag brukar levla dem 1 level antingen per session, var annan session eller var tredje session. Alla bör vara samma level för det suger att vara lägre level än alla andra i Pathfinder.