Nekromanti Första trailern för Watchmen...

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Ultra

Mums :kaffe: :kaffe: :kaffe: :kaffe: :kaffe:

Den här vill jag se och det är sällan jag säger sådant om superhjältefilmer. Men Watchmen är den enda serieroman jag någotsin gillat skarpt. Jag läste den i augusti 1992, dagen efter att min fästmö (nuvarande hustru) hade rest åter till sin familj i Indien och jag inte visste när jag skulle träffa henne igen. Romanes sinnestämning matchad min perfekt.

Rising

Vila i frid
Re: Första trailern för Wathmen...

Ser mycket bättre ut än jag någonsin hoppats.

- Ozymandias' dräkt är på tok för "cool", men skådespelaren de castat ser till och med ut som en större gullgossetönt än vad han gör i serien. Fullkomligt perfekt!

- Dr. Manhattan och scenerna från Mars verkar helt underbara - jag är mycket imponerad.

- De behöll den medvetet töntiga designen på Nightowls flygfarkost och lyckades ändå få den att verka häftig på sina egna villkor. Mycket bra.

- Skådespelaren som gestaltar Comedian ser visserligen inte ut som en härjad veteran, men det sneda leendet han uppvisar - samt glimten han har i ögat - får mig ändå att tro att han förstår vad rollen handlar om. Han fick mig iaf att le.

- Jag hade hoppats få se något av de gamla superhjältarna som spelar mindre roller i berättelsen. Hoppas att de inte blivit strukna i manuset.

- På tok för mycket Silk Spectre i trailern. De scener med henne som inte fanns i serien får mig att befara att hon kommer spela en mycket större roll i filmen. Hoppas jag har fel på den punkten.

- Actionscenerna är snygga, men Zach tycks undvika "V för Vendetta"-fällan och verkar lägga mer krut på att filma dem snyggt än att låta karaktärerna utföra ninjastunts. Bra, bra. Utkastningen genom fönstret kändes ikonisk.

- Rorschack är helt underbar.

- Varför använder de inte smilien mer i trailern? Jag vill inte se kameraåkningar genom någon maskin - jag vill se en smilie med en blodfläck!

---

Alan Moore kommer förstås att hata filmen, men det ser mycket lovande ut för oss andra. Mycket lovande indeed. Det var på tiden att Zach Snyder fick något rejält att bita i, efter att ha tvingats försöka klämma något vettigt ur det hopplösa serieavskrädet 300, vilket ju som bekant resulterade i ett spektakulärt magplask.

Tusen gånger bättre än jag trodde att det skulle vara. Det är nästan så att jag tror att man kommer kunna följa sockerbitspapperet även i filmen. Hoppas på det. Dess resa är nämligen en av mina favoritdetaljer i serien.

---

Dr. Osterman är inte ett dugg lik mig, förresten, era mofos. ;^)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member

Örnie said:
trailern består ju i princip BARA av de ikoniska bilderna från serien
Grejen är att det är enkelt att ha ikoniska bilder. :gremlaugh: Varenda ruta är ju nästan ikonisk! :gremgrin:

/M

Jag älskar sånna här filmer! Trailern var riktigt sjysst och jag gillade framförallt musiken, nån mer som kände igen Billy Corgan från Smashing Pumpkins oerhört karakteristiska röst!? Måste vara en ny låt.

EDIT: Sedär, låten "The beginning is the end is the beginning" är från Batman and Robin.