Nekromanti Fabeljazz i stora vida världen

Dimfrost

Special Circumstances
Jag tänkte bara göra alla fabaljazzare uppmärksamma på att Fabeljazz har tryckts i THC, en tidning som delas ut till medlemmar i Sverok Ost och GoB. Tidningen kan beskådas som pdf här. De lät illustrera spelet, vilket väl var trevligt om illustratören inte hade varit chrull-aktigt besatt av nudism: han hade missuppfattat saken och låtit djuren bli icke-antropomorfa och nakna. :gremblush: Nåväl. Jag slängde in Risings jazzdueller och Feliaths exempelpersoner, och utökade texten något, så det är inte dogma längre. En version med samma textinnehåll (och med några smärre rättningar), bättre layout och några av Kvantes bilder borde bli klar någon gång också, men det är inte direkt högprioriterat. Nu vet ni i alla fall att det finns ett Fabeljazz Deluxe vid horisonten: :gremgrin:

/Dimfrost

Rising

Vila i frid
Wee!

Fabeljazz gör sig bättre i ett lite större format där texten får bre ut på sig. Jag tycker inte illustrationerna förstörde så mycket, det är visserligen inte så jag har tänkt mig spelet, men det var ju söta bilder och det gjorde det roligare att läsa. Ormen har en partyhatt och ett litet ställ så att han kan spela sin pipa, det tyckte jag var ballt.

Jag tycker att du skulle kunna göra ett riktigt stort Fabeljazz någon gång. Arbeta ut gangsterdelen och berätta lite mer om olika platser i staden. Typ. Se till att göra det riktigt mysigt. Men okej, jag ska kanske göra färdigt några av mina egna projekt innan jag kommer och begär något av dig.

Nå, det var ett bra nummer, tyckte jag, och det var kul att se Fabeljazz nå ut till en publik bortom wrnu.

/Riz

Quan'talis

Swashbuckler
Det var ju roligt. Fabeljazz gör sig nog bättre i det lite större formatet (jo, fyra sidor är stort...).

Dessutom gläder det mig i min missunsamma och självgoda själ att mina bilder var bättre än hans :gremgrin:

JPS

Foggmock

Myrmidon
Yesterdays news :gremtongue:. För mig i varje fall. jag har haft tillgång till inofficiell pdf läääääänge, och jag fick tag på ett nummer innan de skeppades ut för två veckor sen. Och dessutom fick jag tre nummer i brevlådan - ett som medlem i en Sverok Ost-förening, ett som postmottagare i spelföreningen KASS, samt ett som styrelseledamot i Oststyrelsen.

Det är alltid najs när sånt här småplock uppmärksammas. Inget ont om Fabeljazz, men jag är ingen direkt fan men ändå. Lycka till i framtiden.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Wee!

Ja, alltså, illustrationerna var ju fina men fel.

Jag lovar att sätta upp "Riktigt Stort Fabeljazz" på listan över saker som ska göras, men det kommer ganska långt ner... Det finns saker som är betydligt mer prioriterade.

/Dimfrost

Dimfrost

Special Circumstances
Jo, jag har också haft tillgång till pdf:en ett bra tag, men det var inte förrän tidningen damp ner i brevinkastet som jag kom på att jag kanske borde uppmärksamma folk här på det. :gremsmile:

/Dimfrost

Storuggla

Champion
Nakenjazz!

Wow, det är ju lite kult sådär. Nu blev det väl barnförbjudet dock, och den där apan verkar inte gilla mig. :gremsmirk:
Men men, coolt! :gremlaugh:

Storuggla, tratt

Troberg

Sinister eater
Re: Nakenjazz!

Vad klagar du på, som har en spritt språngande naken och skrevande grävling som avatar! :gremshocked:

"Badgers? Badgers?!?! We don't need no stinking badgers!"

Ackerfors

Alas, your rapids!
*sjunger*

Badger, badger, badger, badger, badger, badger, badger, badger, mushroom, mushroom, badger, badger, badger, badger, badger, SNAKE!

Dimfrost

Special Circumstances
Quan'talis bilder kan du se här.

Själv tycker jag inte det var något fel på de andra bilderna förutom att det var fel sorts djur, men så är jag ju inte konstnär heller.

/Dimfrost

Quadrante

Grisbonde
jo, du haren poäng, borde inte skrivit..

jo bilderna i pdf:en var... inte bra.
..skulle kanske ha varit .."inte rätt", det var egentligen inte en fråga om kvalite, (vilket iofs bara har med tycke och smak att göra)utan att jag inte tyckte de var bra för spelet(vilket oxo har med tycke och smak att göra). :gremwink: