Nekromanti fading suns - annunaki

tobzombie_UBBT

Veteran
växjö; sveriges metropol och smålands juvel
jag funderade lite över min fadingsuns kampanj och började fundera på att introducera mer av annunaki. dock är det ju så att del tre i war in the heavens har kommit än, så det är inte så mkt material om dem. så.... jag undrar lite hur andra har introducerat annunakin i kampanjen och hur de har använts sig av dem. är de nått dunkelt i bakgrunden eller springer spelarna på ruiner titt som tätt. och framförallt: finns det några ännunaki kvar?...

full av frågor / tobzombie

Skelander

Veteran
Jag har inte SL:at FS ännu, men min tanke är att Annunaki inte finns längre. När/om jag börjar spela FS kommer RP att stöta på deras ruiner och teknologi mycket sällan. Kort och gott: annunaki finns ej och deras kvarlämningar är mycket sällsynta.

Primas Antonio

Veteran
Det står uttryckligen att vissa (få) planeter "dräller" av Annunakiruiner (typ Bannockburn) medan andra (betydligt fler, typ Pandemonium, Khotan etc.) visar tydliga tecken på att ha terraformerats av just Annunaki, eller också har Annunaki "mixtrat" med livet (de flesta "aliens" har uppkommit på detta sätt). Antalet ruiner på den genomsnittliga världen bör dock vara ytterst lågt.
Finns Annunaki kvar? Tja, det är lätt att dra paralleller mellan ur-Ukars gudar, Mörkret mellan stjärnorna och Annunaki...

Har dock alltid funderat på om inte en av de existerande arterna kunde varit Annunaki, typ Gannok (eller varför inte människorna?)

/Antonio

Härolden

Warrior
Tja, Annunaki-ruiner finns det ju gott om, men di själva är det annorlunda med. Enligt böckerna fanns de tills ganska nyligen, men försvann innan människorna började kajka omkring bland stjärnorna. Enligt de antydningar som finns i böckerna verkar de inte vara döda, men har stuckit "nån annan stans"; en annan dimension verkar sannolikt.

Annunaki verkar också vara samma som Ur-Ukar och Ur-Obun gudarna, och de ligger förmodligen på en maktnivå som är totalt omöjlig för vanliga dödliga att försöka spela med på. Tänk på Gola'uld i Stargate och lägg på ett par faktorer. Deras teknologi och tänkande verkar ligga på ett helt annat plan än människornas, men "run-magikerna" i Star Crusade verkar ha fått lite koll. Att dessa sen blir halvt vansinniga på kuppen är ju en annan sak.

Om Annunaki nånsin återvänder från vart de nu har försvunnit ligger helt enkelt samtliga civilisationer väldigt pyrt till. Jag har en del intressanta uppslag som jag kommer att använda i min värld om det blir aktuellt, men hitta på nåt eget så länge de inte blir för mesiga.