Nekromanti Fading Suns

PAX

Jordisk Äventyrare
Skulle egentligen börja på en WoD-kampanj nyligen men har tänkt att förlägga den i Fading Suns värld. Mörkt, dystert och helt perfekt.

Undrar om någon annan själ här på forumet har köpt några av de kampanjböcker som finns till FS och i så fall kunde ge en kort recension av dem. Jag själv har bara regelboken så jag är tacksam för svar. VAd jag är ute efter är bra material som ger spelkänsla. Regler klarar jag att skriva själv.

/Patrik

hatten

Swashbuckler
Jag har children of the guds Ur-Obun och Ur-Ukar den är bra tyvär så är den lite väl ofokuserad anser jag...

Sen har jag Lord of the known space
den är väldigt bra ger lite mer inblick i hur de olika husen fungerar ger även allternativa hus de små maktlösa husen. Samt Hus Tordelson ( härstammar från Svea Norge Danmark osv hel tuffa )
sista boken är en med massor av SLP den är praktisk där finns djur med Dogghot var min favorit djur...
Dogghot är stor som en knä hund och har musklar som gör den stark som en vuxen människa det är en genetiskt framavlad vakthund.. ( ett knä stort monster med andra ord )

Hunden

Veteran
Några böcker till:

Sen finns Forbidden Lore som tar upp diverse teknologiska prylar samt hur kyrkan ser på prylarna. Av snittet om vad kyrkan tycker om teknologi är bäst. I övrigt en rätt så bra bok om man vill ha mera teknologi. Ger även en liten inblick i hur folk kan tankas leva.
Dark between the star är en bok som tar upp olika mystiska varelser händelser som aliens, demoner och fenomen. Bra faktiskt lite för dålig info om denomerna i sig men bra om dess kulter. Samt hemliga psioniska sekter.
Players handbook är även den hygglig om än lite dyr för det man får. Där får man karaktär templates för allsköns olika figurer som finns i Fading Suns. Den är bra på det sett att den ger en djupare inblick i vilka typer av yrken och personligheter man skulle kunna träffa på. Som tillexempel changed(mutanter eller offer för experiment), två nya religioner gjarti som tror på naturen och som är vanlig bland bönder samt tron på sina förfäder vanlig bland nobles.Olika typer av soldater ,gulidsmen samt aliens. Helt enkelt bra på att för medla en djupare känsla av universumet.
Boken om prästerna vars namn jag glömt är bra den med. Ger bra info om kyrkan och dess sekter.

Primas Antonio

Veteran
Dessutom är Star Crusade att rekommendera, om du tänker låta RPna lämna de Kända världarna. Bra info om "grannländerna".
Al-Malik och Hawkwood fiefs är alltför dyra, men ger ganska bra basinfo om de planeter de beskriver.
Byzantium Secundus är en halvbra modul, med alltför många SLP och äventyrsidéer. Informationen är mindre än man väntade sig av en så tjock modul om endast en planet.

/Antonio, alltid glad när hans favoritspel nämns.