Tänkte möjligtvis beställa CDn med kartor o dyl, är den värd att ha? Har spelat en hel del äldre 1st & 2nd edition äventyr, det låter som om dessa kartor finns med också. Har ngn testat?
Nej inte provat, men det finns screen-shots från den på wizards hemsida och de ser ganska bra ut. Plus att de kommer att lägga upp patches, efter behov (förhoppningsvis).
Men jag blev lite besviken. Visst, kartorna finns där, men inramningen är helt tråkigt windowsstandard, och det är alltså bara kartorna (vilket man i och för sig kunde vänta sig av en Atlas), men jag hade jättegärna sett att man kopplade kartorna till en databas med info om Fauerun också.
Så, om du endast är ute efter kartorna, go for it. Om du vill ha en spännande och trevlig inramning till dem, glöm det.
Ett varningens ord: Jag och många andra har haft rejäla problem med den där CDn. Det verkar som om vissa konfigurationer ( windows + hårdvara) gör att en del av kartorna kan få hela windows att störtdyka och skärmen låser sig så där irreterande att den inte ens reagerar på Ctrl + Alt + Delete.
Min egen P3:a med 128 ram och windows 98 störtar som bara den av de där kartorna.
*suck*
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Tamshan on 2001-06-07 19:08.</EM></FONT></P>
Tack för varningen, Tamshan! Kan det ha ngt att göra med vilket operativsystem man använder, dvs Win98, NT eller Win2000? Själv sitter jag med Win2000. Kommer dock inte beställa cd:n innan jag vet mer om problemen... Skall hålla ögonen öppna, och hoppas att du postar så fort du vet mer. Jag är trots det du sagt fortfarande sugen...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.