Re: Uthållighetspoäng och syrepoäng
"
Syrepoängen är ett mått på hur länge man kan vara under vatten, vilket förekom som regel i en Sinkadus. (om den blev inskriven i reglerna minns jag inte) Hur många syrepoäng man hade berodde på färdighetsvärde i simma och fysik."
Det finns sådana regler i EDD som var så krångliga att tillämpa att jag faktiskt aldrig lärde mig dem (jag kunde förr nästan citera stycken ur boken på andra ställen).. Från att ha varit en färdighetsbeskrivning på några ord (i svarta grundböckerna) så gick nu färdighetsbeskrivningen på en hel sida, om jag (inte) har för mig fel.. Jag tror reglerna togs bort till 91:an, tack och lov.. Jag orkar inte kolla utan försöker lita på mitt minne.. Hmm,
Ceetan kör ju med Chronopia och det är ju i princip samma regler så jag antar jag har rätt..
"
Uthållighetspoängen är ett slags korttids och långtidsutmattningsvärde.
Som då alltså visar på hur länge man kan(orkar)agera i en strid."
Det fanns väl sådana regler i någon gammal Sinkadus? Jag har bara läst igenom mina "Sinkadusar" en gång, så jag kommer inte ihåg själva regeln.. Vad jag
däremot kommer ihåg så led de reglerna utav tankesättet "Nu ska vi skapa en regel för något vi tycker oss missat" istället för att tänka "Nu ska vi skapa en regel som flyter in smidigt i regelsystemet"..
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som har testat diverse utmattningssystem och tycker varken de funkat (segat ner) eller varit realistiska