Nekromanti Fallande stjärnor - Bryåkrati och systemet

Stjärnskott

Veteran
I förgår så diskuterade jag runt lite i vrållådan vad som definierade Fallande stjärnor och då kläckte Krille förslaget att det borde finnas ett system för förtryckande byråkrati och hur det påverkar spelarna.

Krille la också som förslag att jag skulle kunna använda ett Quade Diagram fast med byråkratiska enheter istället. Olika sådana enheter har olika områden och uppgifter och beroende på hur suspekt man är för enhet A så kan det vara enklare att övertyga någon i enhet B att göra jobbet åt en, där kostnaden beror på hur långt ifrån enhet A som enhet B är.

I mitt grundsystem så får man också taggar i form av ord beroende på ens uppväxtmiljö och karriärer och jag planerar att dessa kommer att visa grundvärdet för hur uppmärksammad man är.

Hur låter det?

Ögat

Hero
Varför inte? Om det går att göra byråkratin kul på något sätt så är jag 100% för.

En fantastisk lösning på etiketter (eller taggar på svengelska) finns i Technoir. Beroende på vad du vill ha kan du sno inget, lite, eller allt därifrån.

Stjärnskott

Veteran
Olav said:
En fantastisk lösning på etiketter (eller taggar på svengelska) finns i Technoir. Beroende på vad du vill ha kan du sno inget, lite, eller allt därifrån.
Hur funkar det där?