Stjärnskott
Veteran
I och med kroppspoängs-diskussionen så har jag funderat lite på regler runt skador och jag har fått för mig att det ända som är intressant direkt är att se om en karaktär har blivit dödad, utslagen, imobiliserad eller tappat användningen av någon lem, utöver detta så ser jag ingen poäng med att hantera skador i själva systemet, möjligen förutom att hantera hur tillståndet utvecklas, eller med andra ord är personen döende eller klarar denna sig.
Så, min tanke är att en roll får uttrycka en intention när denna skall skada någon annan där intentionen är någon av de tidigare nämnda direkta skadorna. Svårighet beror på tillhygge eller vapen, försöker man exempelvis döda med ett hagelgevär och lyckas mindre bra så kanske man lyckas få målet utslaget medan samma effekt med kniv kanske gör att motståndaren tappar användningen av en lem osv. osv.
Hur låter den tanken?
Så, min tanke är att en roll får uttrycka en intention när denna skall skada någon annan där intentionen är någon av de tidigare nämnda direkta skadorna. Svårighet beror på tillhygge eller vapen, försöker man exempelvis döda med ett hagelgevär och lyckas mindre bra så kanske man lyckas få målet utslaget medan samma effekt med kniv kanske gör att motståndaren tappar användningen av en lem osv. osv.
Hur låter den tanken?