Nekromanti Fantasieggande karta

Här snackar vi om nytt och fräscht inom fantasy och så kom Poppe med en genial idé att ta en fantasieggande karta och sedan beskriva saker där.

Well, jag har en karta karta vill jag tro är fantasieggande och jag har en utmaning till de som är intresserade av att delta.

*Välj 2-4 länder och beskriv dem på ett valfritt vis. Posta först de länder ni valt och när ni plitat ihop något om dem postar ni det sedan i den här tråden.

Jag väljer Östra & Västra Ibcasien, Nor och Krasporen.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Det verkar som om man måste regga sig för att kunna se kartan.

Sodivra

Champion
Draugen said:
Jaha, här ville ingen vara med o leka. Tråkmånsar! :gremwink:
Vad är en fantasieggande karta?

För mig är detta en fantasieggande (om än ful) karta:

(Större version)

En landmassa inspirerar inte mig. Det finns inget att bli nyfiken på, inget att besvara. Det väcker inte bilder i huvudet på mig.

Eftersom jag bara är neggo så ville jag inte posta i din tråd, men nu verkar du vilja ha någon sorts svar iallafall, så du får mina tankar.

Så, vad fan är Land Eater? Vem är Rose? Vad är The Pit? Vad finns bortom bergen? Kanske en galen härskare? Oh, då vill jag rita ut ett av hans utposter längs med vägen här, ett rått ihopsatt torn av vass och dyster gammalt material, bevakat av håglösa män.

Ger du något så kan man bygga på det. Det är lite läskigt, för du måste både våga erbjuda något (en stil, namn, idéer) och sedan acceptera att du inte kontrollerar dem längre, att andra kommer tolka dem.

Och de som du ger till måste i sin tur våga ta sina impulser som känns rätt, lita på dem, och köra på dem.

Kreativitet händer aldrig i ett tomt rum.

Attachments

Det är väl i betraktarens ögon antar jag?

Din karta väcker inte något intresse i mina ögon. Man tänker mest "jaha? vad är det där?" och sen är det stop där.

Jag tycker (observera, jag) kartan jag hänvisat till har mycket som börjar få fantasin att snurra, men vi är alla olika.

Gör gärna det! :gremsmile:

Jag kommer posta ett längre inlägg själv imorgon troligtvis och förhoppningsvis så följer några efter.

Dilandau

Myrmidon
Draugen said:
Det är väl i betraktarens ögon antar jag?

Din karta väcker inte något intresse i mina ögon. Man tänker mest "jaha? vad är det där?" och sen är det stop där.

Jag tycker (observera, jag) kartan jag hänvisat till har mycket som börjar få fantasin att snurra, men vi är alla olika.
Det är en väldigt snygg karta, men det känns som att man har sett den förr. Det är en fantasykarta, liksom.

tull

Hero
Var kommer kartan från? Har du gjort den själv? Jag finner den apnice. Kanske skriver om ett område efter att jag läst Rolandssången.

Kartan är lånad av en kille som heter Pär Lindström, så nej, jag har inte gjort den själv. Men jag tyckte att den var riktigt sjysst och tänkte använda den till något, så jag frågade Pär och han sa ja, så vi får se vad den kommer till användning för.

Som svar till er alla. Istället för att konstatera att den ser ut som vilken karta som helst eller att ni igentligen inte har något att komma med är väl ett helt onödigt svar?
Om ni inte vill vara med, låt bli! Jag tvingar ingen.

För er som gärna vill bidra, varsågoda! :gremsmile: