Nekromanti Fantastiska Fyran-trailern

Krille

Super Moderator
"OK, jag vill se den här! Vad vill ni?"

Bara om de översätter Thing till Big Ben igen. Annars så väntar jag hellre på Sin City.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag vill veta om manuset är bra eller inte. Coola effekter kan inte kompensera för trist handling.

Hellzon

Långsamma Vargen
Handling? Gör som jag, stäng av hjärnan och njut. :gremgrin:
Men det är klart, handling hjälper.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Hjärnsläpp

Handling? Gör som jag, stäng av hjärnan och njut.
Jag avundas er som kan göra det. Min är på hela tiden!

Okej, det såg rätt häftigt ut, men det gjorde Daredevil också -- i alla fall i ett par sekunder.

Men Thing ser faktiskt skittöntig ut. Han borde varit helt datoranimerad. (Och så håller jag med Krille om att han borde heta Big Ben!)

/tobias

Dofhjort

Veteran
Hmmmm

Jag vill definitivt se den. Men spontant ser Invisible Girl/Woman lite för sexig ut, och Mister Fantastic lite för ung ut... Och så är det jättetöntigt att de använder 4 som "for" i trailern.

Men men... Human Torch ser i alla fall ut som ett råskinn :gremwink:

Hellzon

Långsamma Vargen
Mera tjöt från mig.

Jag avundas er som kan göra det. Min är på hela tiden!
Det jobbiga är att få igång den igen.
Men spontant ser Invisible Girl/Woman lite för sexig ut, och Mister Fantastic lite för ung ut... Och så är det jättetöntigt att de använder 4 som "for" i trailern.
Medhåll. Jag ser fortfarande inte skillnad på Mr. Fantastic och Human Torch. Och det ska vara en rejäl åldersskillnad mellan dem, väl? Fast, å andra sidan kanske inte manusförfattaren gillade åldersskillnaden mellan Mr. F och Invisible Woman, och då följer att hela gänget blir ungefär jämngamla. Eller nåt.
Men 4 som "for" är ju givet. :gremgrin:
Spontanreaktion: Verkar som att kostymerna behandlas på samma sätt som i X-Men/X-2. Spandex -> Svart Läder(TM)

/hellzon, en timme kvar på lunchrasten. Räkna med många inlägg :gremwink:

Rosen

Myrmidon
Re: Hmmmm

Men spontant ser Invisible Girl/Woman lite för sexig ut, och Mister Fantastic lite för ung ut...

Sue Storm var iaf tillräckligt tilldragande för att det skulle förekomma rivalitet mellan manliga medlemmar om hennes gunst i seriens början... däremot reagerade jag på att hon ser yngre ut än sin lillebror IMHO.
Reed Richards ålder har jag inget särskilt emot; en del Marveltecknare genom åren har framställt Sue som en kurvig ung babe och Reed som en distingerad medelålders herre, vilket får honom att verka smått gubbsjuk. Ska man ha Johnny som en ung hetsporre torde hans syster bara vara några få år äldre än honom, och då tycker jag inte åldersskillnaden mot Reed bör vara alltför stor heller.

Mr Grimm ser rätt mysko ut, jo. Men med Hulk i färskt minne vet jag inte om datoranimering hade varit nån höjdare heller.

--
Åke

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Hmmmm

Mr Grimm ser rätt mysko ut, jo. Men med Hulk i färskt minne vet jag inte om datoranimering hade varit nån höjdare heller.
Han borde funka bättre än Hulk om man valt den mer stenlika looken åt honom, snarare än den tidiga organiska varianten där han ser ut som en stor apelsin.

/tobias

Ulfgeir

Swashbuckler
Fantastiska fyran har aldrig varit min kopp te. Menar de är ännu tristare än en viss väggkrypande fotograf.

/Ulfgeir

Nightowl

Champion
Jag vill veta om manuset är bra eller inte. Coola effekter kan inte kompensera för trist handling.
Jodå, men i en film med, t.ex., ringvålnader, dödsstjärnor eller mänskliga facklor måste de visuella effekterna vara övertygande, eftersom film är ett visuellt medium.

Erik

Johan K

Gammal & dryg
Hehe !
Ja, jo den verkar ju lite häftig måste jag ju säga..
Hinner jag se den på bio så är det ju bra, annars så får man ju alltid hyra den seanre.

Storuggla

Champion
"OK, jag vill se den här! Vad vill ni?"

Okej, jag vet att det här är jättelöjligt men varje gång jag ser Mr Fantastic så tänker jag "Horatio Hornblower" och så är han sabbad för mig. FF var aldrig min :tekopp: heller så jag håller mig nog undan mest för att slippa irritera biogrannarna med kommentarer om hur bättre Ioan var i nappekrigsuniformer.

Storuggla, miljörubbad

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Bara om de översätter Thing till Big Ben igen. Annars så väntar jag hellre på Sin City.
Jag har något vagt minne att när jag läste svenska Fantastiska Fyran som svartvit serie 1960-talet så kallades "The Thing" för "Bamse". (Den svenska seriefiguren Bamse dök först upp kring 1968 så det var inte ett varumärkesintrång.)

Rosen

Myrmidon
Jag har något vagt minne att när jag läste svenska Fantastiska Fyran som svartvit serie 1960-talet så kallades "The Thing" för "Bamse".

Stämmer; det var Carlsen Comics som gav honom det namnet. Det klart fyndigare Big Ben (han heter ju Benjamin) fick han av Atlantic Förlag i slutet av 70-talet.
Ett annat byte var att Carlsen hade kallat Mr Fantastic för 'Långfinger'. Atlantic lånade namnet, men använde det istället som översättning av "Stretch", hans smeknamn.

--
Åke

Organ

Out of time, out of mind
Mr Fantastic

>Ett annat byte var att Carlsen hade kallat Mr Fantastic för 'Långfinger'. Atlantic lånade namnet, men använde det istället som översättning av "Stretch", hans smeknamn.

Hur översatte Atlantic Mr Fantastic? Jag har bara ett vagt minne att han kallades vid namn (Richard?) och inget mer.

/Anders (vars minneskretsar inte riktigt funkar som de ska)

Organ

Out of time, out of mind
>Bara om de översätter Thing till Big Ben igen. Annars så väntar jag hellre på Sin City

Absolut! Får vi ett "saken" så skriker jag!

Minst lika viktigt i min bok är även att "Clobbering time" översätts med "dunkardags" och inget annat. :gremgrin:

/Anders

Rosen

Myrmidon
Re: Mr Fantastic

Hur översatte Atlantic Mr Fantastic?

Mr Fantastisk.

Jag har bara ett vagt minne att han kallades vid namn (Richard?) och inget mer.

För det mesta... men hans superhjältenamn är så fånigt att folk oftast bara kallar honom Reed Richards även i originalet.

--
Åke

Nightowl

Champion
Re: Mr Fantastic

Herr Fantastisk, åtminstone i en del serier. (I en gammal Hulk-tidning jag har liggande nånstans svär Mullvaden över att han blivit stoppad av "Spindelmannen och den satans Herr Fantastisk!")

I vilket fall låter det som en raggningsreplik: "They call me Mr Fantastic!" Man kan iofs fundera över (obs! sexskämt!) att trots att de haft sina knackigheter, är Elongated Man i DC och Mr Fantastic i Marvel de som haft längst äktenskapliga förhållanden... det är något med elastiska gubbar... :gremtongue:

Erik