Fantastiska klass/enhetsnamn som någon borde skapa och som du hade spelat

Tarsus

Warrior
Småpåve
Jag tror det fanns en faktion med småpåvar i ett sådant där experimentellt lajv med stöd från kulturinstitut et al i början av 2000-talet i . Jag var ett eller två år för ung för att få vara med så det måste ha varit i början av tvåtusentalet. En snabb sökning gav namnet Futuredrome och det hölls i Kinnekulle vid Vänern om någon minns det.

PS: Här är en av dem.

Last edited:

Gerkub

Gelékub
Discworld! En viss bibliotekarie som blev förvandlad till orangutang, och trivdes bättre så..
Ah! Jag måste läsa mer Pratchett! Jag kände igen det från nånstans och googlade men hittade bara ett programmeringsspråk som heter så.

JohanL

Champion
Inte riktigt on-topic eftersom det redan finns, men jag älskar Gravedigger i Unhallowed Metropolis. Gravgrävarna där måste vara stenhårda, eftersom de vandöda liken gör motstånd mot att begravas och försöker gräva sig upp igen.

Quadrante

Grisbonde
Slog mig just
att jag konstruerade min senaste rollspelsskapelse med detta i baktanke, att man som spelare ska kunna ha ”alla” yrken. Spelaren väljer själv vilka färdigheter och vilket yrke denne har, finns det inte, så hitta på det. Givet med spelgruppen och eventuell ledares goda minne. Men … att det var just för att man så ofta just hamnat i detta med, jag vill, men det finns inte i reglerna …

Men, det borde finnas fler spel som löst det likadant.

Leon

Leo carcion
Jag tror det fanns en faktion med småpåvar i ett sådant där experimentellt lajv med stöd från kulturinstitut et al i början av 2000-talet i . Jag var ett eller två år för ung för att få vara med så det måste ha varit i början av tvåtusentalet. En snabb sökning gav namnet Futuredrome och det hölls i Kinnekulle vid Vänern om någon minns det.

PS: Här är en av dem.
Så klart. Jag kommer inte ihåg vad min karaktär hade för tillhörighet men jag hade fantastiska hängärmar och polisonger. Mins småpåvarna väl!

Festa till en samlad loop!

Brödbane

Kristallkrönikör
Äggbonde
Bokstavsträl
Kastratsångare
Molnvakt
Affineur
Future account manager
Dansk