Nekromanti FAQ

DarkAngel

Veteran
Jag har varit kontakt med delar av redaktionen och jag har fått äran att organisera FAQ delen. Men för att kunan genomföra det så måste jag ha hjälp....
Så de som har frågor som kan platsa på FAQ skickar dom till mig på mail (gustav.nord@kista.it-gymnasiet.se) eller ett privat medelande här på forumet.
De som vill hjälpa mig men har inga bra frågor är vällkommen att skicka mig ett medelande eller mail så kommer jag på något ni kan göra fär FAQ delen.
OBS! När ni skickar frågorna till mig glöm inte säga under vilken del det ska liga t.ex EON FAQ eller Rollspels makarnas FAQ

Sodivra

Champion
Kriterier?

Finns det några kriterier för FAQ:enna nu då? Eller är det bara att skicka in vad som helst?
Är det möjligt med en "flexibel" faq? Jag tänkte att alla som gör egna rollspel kan skicka ett meddelande som ser ut så här:
[Användarnamn - Namn på spelet - Länk till hemsida eller tråd som handlar om spelet]
Och så flyttas detta in automatiskt i rollspelsmakandesfaq:en, under "Forumisternas projekt" (Ja, det ÄR faktiskt rätt ofta som folk letar efter någon att skriva rollspel med.. /images/icons/wink.gif)

Övrigt: Är forumanvändare den officiella titeln, eller kan man säga forumist?

Legioth

Swordsman
Det finns redan ganska många idéer i en tråd härunder, bara så du vet...

Kan inte komma på vad den heter, men det är i vissa av inläggen med ämnet "till redaktionen" eller något i den stilen.

Rickard

Urverk speldesign
Inte för att vara elak eller så... Du kanske är en gammal forumist med ett nytt nick, men borde inte en äldre användare av forumet ta på sig uppgiften?

Han/Hon/Den/Det har ju ändå varit med ett tag och vet vad som är uttjatat och kan sortera bland alla förslag...

T.ex. så brukar frågor om hur man gör kartor dyka upp...
Ett råd att du söker på "Sök på forumet" eller "forumsök" på forumet..

/[color:448800]Han</font color=448800> som anade att någon till slut skulle ta efter §eraphims signatur

DarkAngel

Veteran
Re: Kriterier?

Nja använd ditt förnuft och vad du tycker är bra att ha på ett FAQ forum själv kommer jag att rensa ut om det kommer in olämpliga bidrag.

seinet

Swashbuckler

Herr forumskribent Arvidos...
Ditt val av titel är ju upp till dig, men ju mer höviskt destu roligare är det att läsa, eller håller du inte med mig om detta?

Att lägga till herr, fru eller fröken framför titeln gör ju saken lite "skojsigare" (jag vet att detta inte är ett riktigt ord, men det är en rolig stavning tycker jag /images/icons/smile.gif).

Skulle det inte vara bättre att ha ett litet formulär där man kunde skicka in förslag till FAQ:en som sedan visades för alla användare och så kunde man rösta om det skulle komma med eller inte (eller ja, rösta om hurvida det borde vara med eller inte), självklart är det ju den FAQ-ansvarige (ej att förväxla med Fackansvarige) som har sista ordet i denna fråga.

På detta sätt skulle trycket minska på FAQ-ansvarige men dock öka litet på Galilei (tycker det är viktigt att referera till servern med dess namn så ingen förväxlar den med någon annan, sämre, server).

/Seinet Wintermute - Sitter nu och har lunchrast i skolan.

Gardener

Champion

Ett mailformulär kan vi ju lägga upp som så önskas, men att ha ett system för att rösta på frågor och sånt blir lite jobbigare, då måste man programmera något, eller möjligtvis använda samma som används till enkäterna. Då är det bara frågan om att göra en jättestor och jobbig html-sida... Jag tror det extra jobbet är för mycket för att det ska vara värt det, då frågor som blir inskickade redan från början förhoppningsvis är vettiga och att när FAQ:erna kommer upp så är de ju inte huggna i sten utan man kan lägga till och ta bort efter tycke.

Men om DarkAngel vill lägger jag gärna upp formulär för att enklare kunna skicka in frågorna till honom.

Rickard

Urverk speldesign
He he, skit du kom på mig [ot, NT]

/[color:448800]Han</font color=448800> som inte har tid för sån't