Nekromanti FAQ?

anth

Vetefan
Då skriver vi...

Här är ett par frågor som jag tycker att vi svarat på mer än en gång:

Är 3rd edition verkligen den 3:e versionen av Dungeons and Dragons och vad är version 3,5?
Är Drakar och Demoner den svenska versionen av Dungeons and Dragons?
Vad är d20 och Open Game License?
Vilka världar finns det till Dungeons and Dragons och har de något samband med varandra?

Några fler vanliga frågor?

chrull

Stockholm Kartell
För att jag är lat.

Och för att en FAQ inte riktigt passar sig nu eftersom forumet ska döpas om och flyttas så småning om...

chrull

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag skulle chansa på...

...att forumet kommer bli ett D20-forum istället för ett Dungeons and Dragons-forum och kanske även flyttas ner till "Övriga rollspelsforum". Det vore bra så jag hoppas på det åtminstone... Annars kommer väl snart chrull och sparkar på mig för att jag sprider osanningar och falska rykten... :gremwink:

Troberg

Sinister eater
Re: Jag skulle chansa på...

...att forumet kommer bli ett D20-forum istället för ett Dungeons and Dragons-forum och kanske även flyttas ner till "Övriga rollspelsforum". Det vore bra så jag hoppas på det åtminstone...
Jag misstänker att man tänker göra det till ett rent Book of Erotic Fantasy-forum, samt skapa ett separat forum för att enbart diskutera frågor kring OGL och d20-licenserna. :gremgrin:

chrull

Stockholm Kartell
Rätt!

En av er har rätt. Ni får själv gissa vem :gremgrin:

chrull - chansar på Yassilus.

Troberg

Sinister eater
Re: Rätt!

En av er har rätt. Ni får själv gissa vem

chrull - chansar på Yassilus.
Betvivlar du mina psykopatiska krafter? Försöker du inseminera att min förmåga att förutfelsäga framtiden i efterhand inte fungerar? Du är bara ett offer för samhällets transpiratoriska krafter.

Ackerfors

Alas, your rapids!

Betvivlar du mina psykopatiska krafter? Försöker du inseminera att min förmåga att förutfelsäga framtiden i efterhand inte fungerar? Du är bara ett offer för samhällets transpiratoriska krafter.

Min kraft att kunna förutsäga rätt saker borde ju vara bättre än din kraft att förutsäga fel saker...

Man Mountainman

Storsvagåret

Min kraft att kunna förutsäga rätt saker borde ju vara bättre än din kraft att förutsäga fel saker...

Men tänkt om trobergs kraft att förutsäga saker fel är sämre än din kraft att förutsäga saker rätt är bra. I sådana fall blir det ju... äh!

Boobis

Warrior
För att jag är lat.

Och för att en FAQ inte riktigt passar sig nu eftersom forumet ska döpas om och flyttas så småning om...

Det ena är ju ett argument för att du inte gjort en faq, men det andra är ju inget argument alls ...

Det är väl inget som hindrar oss från att börja skriva ...

/J

anth

Vetefan
Då skriver vi... (igen)

Om vi vet att forumet ska ändras till ett d20 forum så fixar vi en FAQ till d20 istället för DnD (inte så stor skillnad)

Troberg

Sinister eater
Re: Då skriver vi... (igen)

Om vi vet att forumet ska ändras till ett d20 forum så fixar vi en FAQ till d20 istället för DnD (inte så stor skillnad)
Jo, men Chrull har kommit med antydningar om att det ska delas i två forum, ett enbart för Book of Erotic Fantasy, ett för ändlösa diskussioner om OGL och d20-licenserna, så det kanske är bäst att vänta och se. :gremgrin:

chrull

Stockholm Kartell

Jag tror jag struntar i att svara på det här. Det är ju ett så korkat inlägg...

men jag måsste nog ändå ropa ut ett långt AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMEEEEH.

Bara för att ditt inlägg var så sjukt tråkroligt.

Jag ska få ändan ur och se till att det blir omdöpt såfort jag kan. Men om ni vill får ni gärna komma på ett lämpligt namn för forumet. Tanken är väl att det ska vara till för att diskutera allt som har med d20-spel att göra, även om det kanske såklart är bättre att fråga om äventyrsidéer till CoC d20 på skräckforumet och star wars d20 på sf-forumet. Men regelfrågor till de spelen, idéer till d&d, WoT och andra spel ska få tas här. Book of Erotic Fantasy-frågor skickar man nog lämpligast till troberg direkt. Han kan nog boken utantill snart...

Sen behövs inte bara ett namn utan en beskrivning som förklarar vad det är som ska diskuteras. Skriver ni en sådan också så blir jag glad :gremgrin:

chrull

Boobis

Warrior

Något i stil med

Namn: d20
Beskrivning: Ett forum för diskusioner kring allt baserat på WoTC d20 system. På forumet diskuteras det om regler, världar och utgivare av d20 produkter. Funderingar kring äventyr baserad på en genre som finns representerad på forumet är välkomna, men besvaras kanske bättre i respektive forum.

Kan man inte få namnet att bara ha två bokstäver så det blir det kortaste forumnamnet :gremsmile:

/J

Boobis

Warrior
Re: Då skriver vi...

Senaste länk till Magnus index ... :gremsmile:
Varför är troberg här?
Några andra stora källor till information (enworld mfl)
Länk till Dunder och Drakar ...
(Kort) skillnaden mellan DoD och D&D och Eon (ingen värdering)
Är det bra? Svar ja :gremwink:
Tipps på utgivare av bra material (SSS, Green Ronin mf) Eller blir det för subjektivt?
Lista över kompletta regelproduker (PHB/DMG/MM, WoT, Arcana Unearted, Modern, SW, CoC, EQ, Warcraft, Cybernet)
Svar på "Behöver jag köpa produkt X?" ...

/J