Nekromanti FAQen suuuuuger!

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
FAQ'en som rör forumssystemet skulle må bra av lite uppfräshning.

Varför får man inte göra köp/sälj-annonser här på www.rollspel.nu?
Hänvisar till Legend Hobbyspel, vilka *snyft* inte har så mycket verksamhet längre, kanske bättre att peka folk till ställen som Tradera istället.

Varför skall jag registrera ett användarnamn?
Säger att registrerade användare får se hur många inlägg som gjorts sedan förra besöket, den funktionen försvann mystiskt för länge sedan.

Varför är det så viktigt med ett ärende till inläggen?
Fint exempel som inte har något alls med forumets verksamhet att göra, kanske ändra till nått lämpligt angående Eons regler?

EchonCique

Hero
FAQ'en som rör forumssystemet skulle må bra av lite uppfräshning.

Varför får man inte göra köp/sälj-annonser här på www.rollspel.nu?
Hänvisar till Legend Hobbyspel, vilka *snyft* inte har så mycket verksamhet längre, kanske bättre att peka folk till ställen som Tradera istället.

Säger att registrerade användare får se hur många inlägg som gjorts sedan förra besöket, den funktionen försvann mystiskt för länge sedan.

Varför är det så viktigt med ett ärende till inläggen?
Fint exempel som inte har något alls med forumets verksamhet att göra, kanske ändra till nått lämpligt angående Eons regler?
Den är lite utdaterad javisst. Vet du vad jag föreslår då? Att du kommer med givande förslag på förändringar som man lätt och enkelt kan klistra in och ersätta nuvarande felaktiga beskrivningar.

Tänk så enkelt allt kan bli :gremsmile:

Sodivra

Champion
Jepp, nu finns det inte några bra ursäkter längre, så nu ska jag försöka göra en rejäl översiktning på FAQ:en. Bidra gärna med förslag.

Rickard

Urverk speldesign
"Byt namn på Hjälp/Frågor till FAQ (mellan Inloggade och Regler)."
Så hette det ju förut, men då klagade ju folk på att alla minsann inte vet vad FAQ står för..

Tillbaka till Arvidos fråga..

Det jag tycker är viktigast är en indelning i FAQ:en som ger en lätt översikt.. Som det är nu så går jag vilse direkt.. Det känns som om det man främst bör göra på den sidan är att skriva en ny FAQ-fråga, då den står ensam och längst upp.. Att det finns FAQ om hur man bör hantera forumet ser man ju inte, då den är ju insmetad med det övriga, forumspecifika frågorna.. Det är ju knas..

Jag tycker man enbart borde komma till de rollspelsspecifika frågorna om man är inne i respektive forum.. Så om man trycker på FAQ:en i Staden-forumet så kommer man till Stadenforumets FAQ.. Likaså DoD, Eon, Rollspel och så vidare..

Däremot ska man komma till forum-FAQ:en om man trycker på den på alla övriga sidor, samt www.rollspel.nu-forumet..

Släng bort den usla indelningen.. Den stjälper mer än hjälper!

/[color:\\"green\\"]Han[/color] har talat (eller snarare skrivit)

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Nu har det visat sig (tack till välvilliga guider i forumens mysterier) att funktionen inte försvann, den bara flyttade på sig.

Om man markerar alla relevanta forum som favoriter och sedan utgår från sin "My Home" istället för forumslistningen så funkar det som forumslistningen gjorde förr, och man får se hur många poster som gjorts sedan senaste besöket.

seinet

Swashbuckler
Man kommer ju till Spelspecifika FAQ:en när man trycker på "FAQ Neotech" t.ex., att ändra så "Hjälp/Frågor" pekar annorlunda innebär en ändring i sidhuvudet vilket är jobbigt :gremtongue:

/Seinet Wintermute - Glad för att det är helg