Nekromanti Fasas Rävspels sortiment ut från Trad?

Big Marco

Läskig
I det senaste nyhetsbrevet från Tradition så såg jag med förvånade ögon hur Western och Gondica var med på listan över rollspelen som håller på att fasas ut från Trads sortiment (den berömda 3 för 2, resp 2 för 1).

Om detta är sant, så undrar jag - kan man göra något åt det? För jag tycker det är skittrist i allmänhet att mängden rollspel som finns tillgängliga för icke-entusiaster minskar, och i synnerhet om det gäller de inhemska spelen.

Magnus L

Hero
kan man göra något åt det?

Stödköp :gremwink:

Nä, men allvarligt talat, Tradition är ju ett företag och ett företag måste ju gå med vinst som du vet...folk köper väl inte spelen..så enkelt är det..och i synnerhet köper de inte Gondica..det är ju bara att kolla aktiviteten på Gondica-forumet.

Re: Nej, men nu finns chansen att handla billigt

Western kommer även i fortsättningen att finnas kvar i Traditions sortiment, till exempel kommer du att kunna hitta Arizona där om några veckor. Samtidigt försvinner Gondica, och eventuellt kommer även Laglöst Land att utgå (de flesta köper Boxen, där just det supplementet ingår). Just nu finns chansen att köpa Western riktigt billigt på Tradition, så det är läge att passa på - billigare än så här blir det inte.

Rent allmänt är det bästa sättet att se till att rollspel finns kvar i butikerna att handla mer rollspel och få fler att börja med hobbyn;-)

/a & t

Big Marco

Läskig
Re: Nej, men nu finns chansen att handla billigt

Bra, skönt att höra. Jag litar inte riktigt på EB. Får väl ta ett snack med Thomas Gunnarsson i värsta fall, och köra ett race om "svikna ideal". ,-)

Skämt åsido - det vore väldigt trist om svenska rollspel inte skulle finnas kvar i Trads butiker.