Möller
Hubert Hortlax
- Joined
- 28 Sep 2008
- Messages
- 3,202
Tidigare idag spelade jag, Lu-Kaazh, Axelhere och icke-forumiten Stefan det i Fenix publicerade* Fasettögats Hemlighet.
Vi drog igenom världen, skapade platser och skapade våra rebeller och agenter. Därefter började vi sätta scener.
Det flöt på bra. Vi återkom ofta till det ruinerade tempelslottet på berget där det numera arrangeras olagliga discon. Min boxar-mekaniker jagade en av agenternas medhjälpare genom staden på sin motorcykel.
Men vissa saker uppfattade jag som lite tråkiga. Det gick verkligen skitdåligt för agenterna. Ingen av deras scener lyckades, medan rebellerna gled fram på grädhylla.
Belägenhet, hur kända rebellerna är för agenterna, kändes alldeles för oviktigt. Det är långt att få en rebell fångad, så utdelningen av att lägga tid på det är liten. Agenterna har viktigare saker att göra.
*Egentligen spelade vi en något uppdaterad version än den i Fenix.
Vi drog igenom världen, skapade platser och skapade våra rebeller och agenter. Därefter började vi sätta scener.
Det flöt på bra. Vi återkom ofta till det ruinerade tempelslottet på berget där det numera arrangeras olagliga discon. Min boxar-mekaniker jagade en av agenternas medhjälpare genom staden på sin motorcykel.
Men vissa saker uppfattade jag som lite tråkiga. Det gick verkligen skitdåligt för agenterna. Ingen av deras scener lyckades, medan rebellerna gled fram på grädhylla.
Belägenhet, hur kända rebellerna är för agenterna, kändes alldeles för oviktigt. Det är långt att få en rebell fångad, så utdelningen av att lägga tid på det är liten. Agenterna har viktigare saker att göra.
*Egentligen spelade vi en något uppdaterad version än den i Fenix.