Nekromanti Fashion Souls 3

chrull

Stockholm Kartell
Någon som har bra tips på hur man blir snygg tidigt i Dark Souls 3? Alla (extremt få) rustningsbitar jag plockat upp ser sämre ut än pyro-start settet och det är illa!

Jocke

Man med skägg
Jag har bara tagit mig förbi tutorialbossen, vilket tog OÄNDLIGT lång tid, efter som jag trodde att jag prövat det som var rätt alternativ nått av de första försöken (det hade jag också, men dött i fas 2). Så jag har inre kommit till det här med kläder ännu, men jag räknar med att man kör utan hjälm och handskar för den rätta looken - som vanligt.

chrull

Stockholm Kartell
Jag tröttnade på att dö på 2 träffar (en mot första riktiga bossen) och insåg att jag placerat alla mina stats fel, så jag började om. Som Knight.
på 30 minuter spelade jag ikapp de första fyra timmarna som pyro...

Inget nytt på fashionfronten dock :(

Xyas

Swashbuckler
Lite sen här, men jag behövde köpta en PS4 innan jag kunde spela 3an :)

Tycker flera av klasserna har rätt så snajdiga outfits från stat. Kör Assassin (estoc är ett sjukt najs vapen) och tycker det funkar finfint som fashion. En ny hjälm hade dock varit schysst.

Jocke

Man med skägg
Jag hittade en snygg hjälm! Tror den heter black knights helm eller dylikt. Fick dock för mig att jag behöver två vapen, så den gick inte att använda utan att börja tjockisrulla.

chrull

Stockholm Kartell
Jag hittade lite snyggare rustning nu efter några bossar in. Bland annat några klassiska.

I övrigt så råkade jag sabba typ hälften av alla questlines och några covenants genom att göra en grejj, men jag ska försöka ignorera det och fortsätta jaga snygga kläder.
Just nu kör jag med Thorns för att jag ägnat de senaste timmarna i spelet med att invardera folk och rulla in i dem och se dem få panik när de tar skada är roligt. (men fan inte snyggt)

Jocke

Man med skägg
Såg på internet att man kan preview-a sina rustningsdelar genom att trycka på r3!! har inte hunnit testa själv, men vilken Fashion Souls update!

Xyas

Swashbuckler
Hard leather armour och sellswords helm funkar fint just nu. Påminner lite om eastern armour som var en favorit i 1an och 2an. Provas massa andra vapen, men estocen vinner fortfarande. Nästan lite tråkigt att fastna för sitt startvapen :/

Bra grejer:
- Hur convenants fungerar. Sjukt mycket bättre än i tidigare spel att kunna byta fritt.
- Att rustningar inte går att uppgradera. Gör fashion souls mycket mindre suboptimalt.
- Det känns som online matchmaking är tajtare. Blir ihopparad med lämpliga motståndare hela tiden.

Mindre bra:
- Kameran känns mycket bråkigare än i tidigare spel. Men det kanske jag bara inbillar mig.
- Att alla NPC questlines verkar så galet invecklade. I tidigare spel var de ju inte precis uppenbara, men come on! "Hej du som jag aldrig mött förr, nu är vi fiender för att du valde B istället för A, haha!"... Suck.

Xyas

Swashbuckler
Sjunde inseglet;n177509 said:
Vid det laget har du oftast mycket bättre men fulare rustningar så frågan är om man vågar vara Fashion Souls?
Ja! Fashion Souls är två tredjedelar av nöjet med Dark souls. Om jag inte ser snygg ut i PvP spelar det ju ingen roll om jag vinner eller förlorar :)

chrull

Stockholm Kartell
Sjunde inseglet;n177509 said:
The Fallen Knight Set är urläckert och går att hitta efter The Undead Settlement. Vid det laget har du oftast mycket bättre men fulare rustningar så frågan är om man vågar vara Fashion Souls?

http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Fallen+Knight+Set

Fallen Knight går absolut inte att ha på sig.
Problem 1: du ser ut som en mörk och "läskig" Jedi.
Problem 2: Tidigare ägaren SKET PÅ SIG i byxorna. Kolla här bara:
Trousers of an order of fallen knights.

Held beneath leather boots and drab cloth using a knot of rope and bandage, they are dampened and indelibly stained with the misery of flight.

"Welcome to Dark Souls"

Jag rockar nu Abyss Watchers + Sage Hood. Abyss Watchers är mysigt om man struntar i den fula hjälmen. Sage Hood täcker nästan mitt hela ansikte som efter 99 Hollowing är galet jävla fult.
Någon som vet om det går att bli snygg igen utan att göra Yuria upprörd?

Blir jag snygg skulle jag kunna tänka mig att klä mig i någon av de vita klänningarna for fun and giggles.

chrull

Stockholm Kartell
Vad jag verkligen saknar är nog Säcken från DS1. Loincloth + Säck + Great/Large Club/Butchers Knife...

Jag blev summonad som en Purpal till HoEn "Maneater Mildred", hon var klädd i Masters-trasorna och slaktade mig efter 5 minuters intensivt duellerande med sin Butchers Knife. Mycket bra stund, trots förlusten.