Det är en briljant B-action-pärla! Fullt ös och en intrig som alla förstår. Och coola kartor med coola shoot-outs. När vi gjorde Noir använde vi Hårda Bud säkert ett halvt dussin ggr som ramverk (och noir-ifierad) som speltestscenario. 5/5 i betyg!Magnus Seter said:Haha!
Sjukt att du spelat Hårda Bud.
Jag gillar dina idéer! Förutom amazonerna ... om nu inte infödingarna är amazoner ... eller nä, kan inte tänka bort Futurama då!ro83rt said:-Kring ruinerna skall det vara dödstyst men flyga omkring massor med fjärilar.
-Långa människor med svarta ögon och filade tänder.
-Istället för nordbor, på en djungelö, föreslår jag amazoner.
-Demon instängd i stort block av obsidian.
-Magiskt vapen av elfenben.
-Stora svarta lotusblommor med svärmar av spyflugor.
-Apflockar
Tack tack!Marco Behrmann said:5/5 i betyg!
Jupp, precis!Herr Arntsen said:Luktar ganska mycket Age of Conan, galärslav, vaknar på en strand, ärkesvinet på galären redan iland, jätteapor, jätteormar et.c.
Där är jag sjukt kluven. Jag kan tänka mig kannibaler ... men det känns, helt uppriktigt ... lite rasistiskt. Jag kanske är överkänslig, men jag känner nu när jag ser tillbaks på mina andra äventyr att jag lätt hänfaller åt tråkiga klichéer.Herr Arntsen said:I vilket fall så är det ett klockrent koncept för ett äventyr
Dock hade jag satsat mer på målade kannibalinfödingar med filade tänder och taskig attityd än en hel uppsjö av underliga djur/monster och använt de senare som highlights.
Ah! Prefekt! Konsuln har en våpig son, som också överlever, och som har det viktiga attributet som behövs för att frammana demonen: han är oskuld. Alltså blir konsuln galen och vill offra sin son ...Herr Arntsen said:I sann Conan-Anda måste ju det finnas ett viljelöst våp (en slav från galären) att rädda från partysugna kannibaler / en kärlekskrank jättegorilla som inte ser rasskillnader som ett problem.
Inte så politiskt korrekt kanske men är det Conan så är det
Något att tänka på ... kan passa med en annan tanke jag har:ro83rt said:Då föreslår jag istället endast kvinnliga nordbor. Hårda som granit med rött hår och taskig attityd mot alla, inklusive dem själva.
Alviska kannibaler? (kanske borde vara "människoätare" snarare än kannibaler) Gärna med Elrons kyliga attityd.Magnus Seter said:Där är jag sjukt kluven. Jag kan tänka mig kannibaler ... men det känns, helt uppriktigt ... lite rasistiskt. Jag kanske är överkänslig, men jag känner nu när jag ser tillbaks på mina andra äventyr att jag lätt hänfaller åt tråkiga klichéer.
Kvarleveorna av magiska experiment. Doktor Moreaus ö, med halvdjur, halvmänniskor.slanf*n said:Alviska kannibaler? (kanske borde vara "människoätare" snarare än kannibaler) Gärna med Elrons kyliga attityd.Magnus Seter said:Där är jag sjukt kluven. Jag kan tänka mig kannibaler ... men det känns, helt uppriktigt ... lite rasistiskt. Jag kanske är överkänslig, men jag känner nu när jag ser tillbaks på mina andra äventyr att jag lätt hänfaller åt tråkiga klichéer.
Om man vill monsterifiera kannibaler en aning kan man ju göra ett djurfolk av dem. Blodigel-män?
Made of awesome and win!Magnus Seter said:Ah! Prefekt! Konsuln har en våpig son, som också överlever, och som har det viktiga attributet som behövs för att frammana demonen: han är oskuld. Alltså blir konsuln galen och vill offra sin son ...
Jag ser det inte som något problem, verklighet kontra fantasi vettu Men jag förstår problemet dock behöver det inte vara rasistiskt, det är inget som säger att kannibalerna tillhör någon annan "ras".Magnus Seter said:Där är jag sjukt kluven. Jag kan tänka mig kannibaler ... men det känns, helt uppriktigt ... lite rasistiskt. Jag kanske är överkänslig, men jag känner nu när jag ser tillbaks på mina andra äventyr att jag lätt hänfaller åt tråkiga klichéer.
Så hur kan man göra kannibaler som inte framställs på ett rasistiskt sätt?
Hahaha, jag tänkte faktiskt först ett manligt våp, men lät bli att skriva ut det för att inte utesluta någotMagnus Seter said:Ah! Prefekt! Konsuln har en våpig son, som också överlever, och som har det viktiga attributet som behövs för att frammana demonen: han är oskuld. Alltså blir konsuln galen och vill offra sin son ...
Kanske gör det där med de förvildade nordborna som blivit kannibaler ...Herr Arntsen said:det är inget som säger att kannibalerna tillhör någon annan "ras".
Eller ta en titt på "Eaters of the Dead" av Crichton. Kannibaliska "neaderthalare" (IIRC) i vikingatidens norden.Magnus Seter said:Kanske gör det där med de förvildade nordborna som blivit kannibaler ...Herr Arntsen said:det är inget som säger att kannibalerna tillhör någon annan "ras".
/M
Finns även som en mindre bra film med titeln: Den trettonde krigaren.Mekanurg said:Eller ta en titt på "Eaters of the Dead" av Crichton. Kannibaliska "neaderthalare" (IIRC) i vikingatidens norden.
Slänger in en puck från vänster om hur man kan twista till saker - i det kommande post-apokalyptiska datarollspelet Wasteland 2 (100 år efter nukes, blabla) så finns det bland alla raiders och marauders en gruppering, ett samhälle, som håller högst etikett, artighet, inkluderande, jämlikhet, vänlighet, att vara välklädda, etc. Men de äter bara människor. (i spelet, för att ställa frågan: vad är ondska? är de ondare eller godare än raiders i den radioaktiva öknen?).Magnus Seter said:Kanske gör det där med de förvildade nordborna som blivit kannibaler ...Herr Arntsen said:det är inget som säger att kannibalerna tillhör någon annan "ras".