Nekromanti Fast i Stockholm

Tell

Hero
Hej!
Revisorn hade gjort bort sig och missat att meddela att hon är sjuk, så jag är fast i Sthlm till klockan 16, utan någonting egentligt att göra. Jag tänker tillbringa tiden på Espresso house, nere utanför Rosenbad på drottninggatan, och jag skulle verkligen uppskatta sällskap. De två första som dyker in bjuder jag på kaffe. Välkomna, och hoppas att någon känner sig manad trots kort varsel.

RasmusL

Champion
Tell said:
Hej!
Revisorn hade gjort bort sig och missat att meddela att hon är sjuk, så jag är fast i Sthlm till klockan 16, utan någonting egentligt att göra. Jag tänker tillbringa tiden på Espresso house, nere utanför Rosenbad på drottninggatan, och jag skulle verkligen uppskatta sällskap. De två första som dyker in bjuder jag på kaffe. Välkomna, och hoppas att någon känner sig manad trots kort varsel.
Tjaba. Tar du dig till Kungsholmstorg 10 är du välkommen upp på en kaffe på kontoret, men det kanske blir tight om tid?

Tell

Hero
Tack snälla. En annan gång? Har just köpt ytterligare en kaffe, och vill ogärna släppa den.

RasmusL

Champion
Niklas73 said:
Nästa gång jag är i krokarna ringer jag på OK? :gremwink:
Gärna det! Kungsholmstorg 10, skicka mig ett PM innan bara!

EDIT: Is there such a thing as too many pikes?

Krille

Super Moderator
RasmusL får ledigt en vecka

RasmusL said:
Gärna det! Kungsholmstorg 10, skicka mig ett PM innan bara!

EDIT: Is there such a thing as too many pikes? [bilder på pikar urklippta ur citatet - de finns ovan./Krille]
Asså... det är jävligt gutsy att ändra inlägget och klippa in en klase pikar minuter efter att man har fått en stor gul skylt om att man har alldeles för många pikar med och en tillsägelse att sluta med det.

Svarte Faraonen said:
Om du upplever att en kommentar är irrelevant, bemöt den inte genom att dra ner diskussionsnivån ytterligare. Du trycker överlag in alldeles för många små pikar i dina inlägg, lägg av med det.
Det är också jävligt dumt och respektlöst mot såväl moderatorer som deras beslut, och därmed i strid med regel 8 och 9:

Dem rulez said:
Regel 8: Respektera moderatorernas arbete. Om du tycker att ett inlägg bryter mot någon av dessa regler – meddela moderatorerna så avgör de lämplig åtgärd. Posta inte ett eget svar och påpeka regelöverträdelsen. Att tolka reglerna är moderatorernas uppgift.

Regel 9: Respektera våra beslut. Moderatorerna har rätt att dela ut tillsägelser, och tillfälligt eller permanent stänga av användare som bedöms agera i strid med dessa reglers mening; till och med användare som följer deras bokstav. Alla moderatorbeslut kan överklagas till redaktionen. En överklagan ska skickas som privat meddelande till en av redaktörerna eller som epost till redaktion@rollspel.nu. Svara inte på moderationen i tråden där den postades.
Ja, jag förstår skämtet, men det är fortfarande förbannat respektlöst. Så därför får RasmusL en vecka ledigt.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Re: RasmusL får ledigt en vecka

Förstår att saker är borttagan här men förvånad över hur ett trevligt "ska-vi-träffas" inlägg blir forum för avstängning. :gremconfused:

Krille

Super Moderator
Re: RasmusL får ledigt en vecka

Niklas73 said:
Förstår att saker är borttagan här men förvånad över hur ett trevligt "ska-vi-träffas" inlägg blir forum för avstängning. :gremconfused:
Det är sammanhanget som räknas. Gör man dumma saker på annan plats och sedan retas om det här så blir man avstängd för helheten. Brottet är summan av där och här, och straffet tillkännages här.

Anarchclown

Swashbuckler
Jag såg det och ändrade således mitt tillvägagångssätt till att inte åka dit. Tack för varningen dock.

G

Guest

Guest
chrull said:
Anarchclown said:
Om du sitter kvar så är jag på väg nu.
Tell postade igår :gremsmile:
Helt orimlig är dock frågan inte. Det finns ju en mikroskopisk chans att Tell faktiskt fortfarande sitter kvar. :gremsmile:

anth

Vetefan
Korpen said:
Stövelkatten said:
chrull said:
Anarchclown said:
Om du sitter kvar så är jag på väg nu.
Tell postade igår :gremsmile:
Helt orimlig är dock frågan inte. Det finns ju en mikroskopisk chans att Tell faktiskt fortfarande sitter kvar. :gremsmile:
Det hade varit lite awesome, och väldigt deprimerande.
Kan vi inte göra ett äventyr som heter "Fast i Stockholm" - det låter som det är skräck. :gremsmile:
Förresten arbetade inte Stövelkatten på något sånt här till Shadowrun?

G

Guest

Guest
anth said:
Kan vi inte göra ett äventyr som heter "Fast i Stockholm" - det låter som det är skräck. :gremsmile:
Förresten arbetade inte Stövelkatten på något sånt här till Shadowrun?
Stämmer! Hade helt glömt av det projektet! Nu borde det dessutom kommit mer props man kan pryda världen med också. Kanske ska jobba lite mer på det vid tillfälle. :gremsmile: