Olle Linge
Snigel
Jag ligger i startgroparna för ett projektarbete i min kurs i Nordostasienkunskap och jag har beslutat mig för att rikta in mig på det utrikespolitiska spelet mellan fastlandskina och Taiwan, med fokus på hur de agerar i forum utanför de egna länderna. Jag skulle behöva lite hjälp med att hjärnstorma ämnet, bland annat vilka fora som vore intressant att titta närmare på. Här är några jag kommit på hittills:
FN
WTO
SAARC
Världsbanken
IMF
EU
USA
Japan
ASEAN*
Kom gärna med fler förslag (i det här läget finns det inget som heter dåliga förslag, utan det mesta är intressant även om jag givetvis kommer att avgränsa mig när jag väl börjar). Jag är också intresserad ifall någon hartips på webbplatser, litteratur, tidsskrifter eller något annat som kan vara av intresse under nämnda projektarbete. Jag är också intresserad av bra tips på böcker som på ett grundläggande sätt behandlar Taiwans historia.
Tack!
*Uppdatering: Förslag från Walium på IRC.
FN
WTO
SAARC
Världsbanken
IMF
EU
USA
Japan
ASEAN*
Kom gärna med fler förslag (i det här läget finns det inget som heter dåliga förslag, utan det mesta är intressant även om jag givetvis kommer att avgränsa mig när jag väl börjar). Jag är också intresserad ifall någon hartips på webbplatser, litteratur, tidsskrifter eller något annat som kan vara av intresse under nämnda projektarbete. Jag är också intresserad av bra tips på böcker som på ett grundläggande sätt behandlar Taiwans historia.
Tack!
*Uppdatering: Förslag från Walium på IRC.