Nekromanti Fate Accelerated Urban Fantasy karaktärer

God45

#PrayersForBahakan
Jag håller på att sätta ihop ett Urban fantasy one-shot scenario som jag tänker köra i Fate Accelerated. Gruppen kommer kastas mot ett kuppförsök där en faktion av vampyrer försöker ta över stadens övernaturliga samhälle. Jag har satt ihop färdiggjorda karaktärer och undrar mest det vanliga, skulle ni vilja spela de här karaktärerna? Är de varierade nog? Kommer de fungera som en grupp?

Namn: Gwen

Hög nivå aspekt: Detektiv som vet för mycket

Trubbel: Bara en människa

Andra aspekter: Döda män är lättare än krossade hjärtan. Skarpare än Sherlock Holmes.

Kraftfull: 1 Försiktig: 1 Stilfullt: 0 Diskret: 3 Snabb: 2 Smart: 2

Stunt: Jag känner en kille...: +2 till att hitta någon med en specifik färdighet eller till att hitta ett ovanligt föremål. Jag har dödat fulare än dig: +2 till att hota någon med våld.

Namn: Liam

Hög nivå aspekt: Vampyrisk monsterjägare

Trubbel: Hungrar efter blod

Andra aspekter: Den enda bra vampyren är en död vampyr. Kristen.

Kraftfull: 3 Försiktig: 1 Stilfullt: 2 Diskret: 1 Snabb: 2 Smart: 0

Stunt: Vampyrisk tuffhet: Tar 2 mindre skada från attacker förutom i solen. Vampyrjägare: Har +2 i rullningar för att skada vampyrer.

Namn: Evelyn

Hög nivå aspekt: Reformerad demondyrkare

Trubbel: Sålt min själ till Moloch

Andra aspekter: Övernaturligt rik. Ingen kan det övernaturliga som jag.

Kraftfull: 0 Försiktig: 1 Stilfullt: 2 Diskret: 2 Snabb: 1 Smart: 3

Stunt: Jag har sett helvetet: +2 mot alla försök att hota eller skrämma Evelyn. Ia Ia Cthulhu fathagen: +2 till all rituell magi.

Namn: Byron

Hög nivå aspekt: Varhaj och affärsman.

Trubbel: Jag förstår inte känslor.

Andra aspekter: Fuck you jag är en haj! Filmnörd

Kraftfull: 2 Försiktig: 0 Stilfullt: 1 Diskret: 2 Snabb: 3 Smart: 1

Stunt: Simma inte: +2 till alla handlingar som utförs i vatten. Näsa för blod: +2 till att spåra varelser via doft.

Namn: Virginia

Hög nivå aspekt: Pyrokinetisk Psykiatriker

Trubbel: Dejtar bara monster

Andra aspekter: Jag är en riktig doktor! För smart för att vara här egentligen.

Kraftfull: 2 Försiktig: 1 Stilfullt: 3 Diskret: 0 Snabb: 1 Smart: 2

Stunt: Pyrokinesis!: +2 till att skada personer eller förstöra föremål med magisk eld. Låt oss tala om din mamma...: +2 till att få karaktärer att öppna sig om sina hemligheter eller känslor.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Jag gillar det! Jag tror vilken som helst av de här karaktärerna skulle vara intressant att spela.

Hur funkar Trubbel i FATE förresten? Det känns spontant som om Gwens och Virginias trubbel kanske blir svårare att få in i spelet...

God45

#PrayersForBahakan
Ape of Wrath;n256156 said:
Jag gillar det! Jag tror vilken som helst av de här karaktärerna skulle vara intressant att spela.

Hur funkar Trubbel i FATE förresten? Det känns spontant som om Gwens och Virginias trubbel kanske blir svårare att få in i spelet...
Trubbel funkar genom att du får en Fate point om du gör något specifikt eller misslyckas specifikt eller att någon får en bonus mot dig om de spenderar en Fate point.

Jag tänker att Gwens kommer in genom att demoniska hit-squads sparkar in dörren, djur blir rädda för henne och anfaller, NPC:er flyr i panik (eller kastar sig från fönster till sin död) istället för att bli förhörda av henne och så kanske Moloch själv dyker upp i en eld eller en spegel med en deal...

Virginias kommer komma in genom att mitt äventyr handlar om att de sexiga vampyrerna försöker ta över från de sexiga häxorna och de sexiga varulvarna. Också genom "Så du brukade ju dejta den här halvdemonen så han vet dina trick..." Compels.

Är hur jag tänkt det i alla fall.