Nekromanti Father Ted

Storuggla

Champion
Okej, i början tyckte jag den här serien var ganska ordinär, men efter några avsnitt som jag slötittat på har jag ändrat åsikt: den är fullkomligt brilliant, på ett surrealistiskt sätt.
Fullständigt vansinnigt, på ett sätt som av någon anledning fick mig att tänka på vrållådan*. Jag ska fan i mig skaffa dvd-boxen. Någon annan som tittar på denna komediguldklimp?

Storuggla, feck drink arse girls

<font size="1"> * = Följande repliker, för att vara exakt: "Det är som en tidvattensvåg av sylt! Sylt gjord av gamla damer!" och "Åh nej, Mrs Doyle har bakat in en tröja i tårtan." </font size>

Eksem

Champion
Om jag begripit vilken serie det rör sig om så tror jag att jag har sett ett avsnitt. Där fick alla för sig att prästen var rasist. Då gjorde han ett bildspel om allt som är bra med kineser som han visade under en multikulti-festival han anordnade. Det var bland det roligaste jag sett.

Så, om det är den serien, så är den rolig.

Storuggla

Champion
"Om jag begripit vilken serie det rör sig om så tror jag att jag har sett ett avsnitt. Där fick alla för sig att prästen var rasist. Då gjorde han ett bildspel om allt som är bra med kineser som han visade under en multikulti-festival han anordnade. Det var bland det roligaste jag sett."

Jaaa! Det avsnittet är ju underbart! :gremlaugh:

Storuggla, snoddbäver mungo

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag gillar Father Ted. Men jag brukar gilla det mesta som rekommenderas av seriefigurer som skrivs av Grant Morrison. (Invisibles volym 1 nummer 25, för den som undrar. Jag har även läst "The Third Policeman" av Flann O'Brien som rekommenderas av samma seriefigur.) Tyvärr brukar jag inte komma ihåg att titta efter den i tv-tablån, så jag ser det när jag råkar stöta på den under zappandet.

/tobias

Feliath

Swashbuckler
Feck!

Father Jack äger hela universum. ARSE! :gremlaugh:

Jag brukar glo på den under nattsändningarna om jag kommer ihåg det. Det har jag gjort sedan...öh...ett tag. Men jag kommer aldrig ihåg vad serien heter på engelska >_<

Idag tänker jag för övrigt se Planet Sketch på ettan, för det är tydligen gjort av Aardman.

/Feliath — Vicar of Dibley :gremblush:

Pom

Swashbuckler
Jäppjamensan!

Jag har säsong 1-3 på DVD. Bortsett från Graham Nortons jobbiga skrikhals är serien verkligen guld värd.

Nightowl

Champion
Följande repliker, för att vara exakt: "Det är som en tidvattensvåg av sylt! Sylt gjord av gamla damer!" och "Åh nej, Mrs Doyle har bakat in en tröja i tårtan."
Låter som Storuggla i största allmänhet, tycker jag, men ändå.
:gremgrin:
Erik

Storuggla

Champion
"Låter som Storuggla i största allmänhet, tycker jag, men ändå."

Det skulle förklara varför jag gillar serien då.

Storuggla, själv är bäste älskare

Foggmock

Myrmidon
De är skitbra. Jag följde dem när de gick på fyran (?) första gången får en sådär... fan, är det tio år sen jag gick på mellanstadiet? Eller var det under högstadiet? Så gammal är väl ändå inte serien?.. nåväl, sen såg jag om den så ofta jag kunde nu när de rullar den igen.

Bästa avsnittet är när de lär Father Jack att säga "YES!" eller "THAT WOULD BE AN ECUMENICAL MATTER!" till biskoparna som kommer, för att inte de ska misstänka att han är en kuf.

Ekumeniska frågor, "I dunno lol" samt "han blev tränad av ninjor i Tibet" är våra top 3 internskämt i kompisgänget. Bara så att ni vet.

magoo

Hero
Den är fantastiskt rolig, jag fick en säsong med några riktiga FT-höjdare i present:

Roligast var en variant av Speed, fast i en golfbil.

Måste kanske se om dem... det är sällan jag skrattar högt framför TVn.

Storuggla

Champion
"Bästa avsnittet är när de lär Father Jack att säga "YES!" eller "THAT WOULD BE AN ECUMENICAL MATTER!" till biskoparna som kommer, för att inte de ska misstänka att han är en kuf."

This one? :gremgrin:

Storuggla, kan sina missförstådda brittiska komik

Foggmock

Myrmidon
"Yes, I..... I.. suppose it would!" ...... Fullständigt briljant. Och när han tar fel i början. Jag skrattar fortfarande.