Nekromanti Favorit karaktär...

Jaak

Warrior
vilken har vart er favorit karaktär?
vad hade han för lvl, bakgrund syfte och så vidare.........

DragonLord

Warrior
Karaktären jag använder för tillfället är en något underlig filur...

En Lizardfolk Monk...En intelligentare subrace utan det där i min mening lite överdrivna pansarskinnet(+5 Natural är lika mycket som en tyrannosaurus(!)). Subracen lever i ett människosamhälle där han blev skolad som munk. För tillfället ligger han på lvl 9 och funderar på att ta prestigeklassen Harper(om det inte finns nån rolig för munkar i OA, förstås...).

May your Ki remain strong - DragonLord

Duddmannen

Hero
Shrukk - the Dragonslayer

Shrukk Drakdräparen var en mycket mäktig karaktär som jag gjorde till en one-off super high-powered kampanj. Vi skulle spela karaktärer på level 40 och med dessa ta oss ner i The Abyss för att rädda en gudinna. Shrukk var en Half-Orc 20:e nivåns Barbarian och 20:e nivåns Fighter. När han använde sin Barbarian Rage kom han lätt upp i över 400 hit points! Shrukk hade enat flera grupper av orcs och ansågs väl vara en sorts representant och medlare mellan orcs och människor. Hans rustning hade tillverkats av en stor, röd drake som han dräpt på egen hand och därmed fått sitt tillnamn. Han var stor, stark och hade ett gigantikt skägg.

Kampanjen spelade vi mest för att testa hur långt upp D&D3e-systemet funkade. I stora drag gick det bra att spela hela vägen upp till level 55 som vi lyckades med. Det blir tungt för renodlade magiker dock. En level 20 Fighter/level 20 Barbarian får ju to hit bonus fullt ut för båda klasserna medan en level 20 Wizard/level 20 Cleric fortfarande bara har level 9 spells.

Nu finns det väl en del nya regler för detta i Magic of Faerun och i den kommande high level boken, men vi hade inte dessa då.