Nekromanti Favorit

Marukusu

Hero
Ethelberth av Etemenaki, en numera framliden asharisk-sabrisk handelshusherre med bas i Nada med fantastiskt mycket pengar, bra utseende, talets gåva och en kuslig förmåga att ta på sig äran för allt möjligt som hans underhuggare gjort åt honom.

Han uppnådde även skicklighet inom svärdfäktning och improviserad magi (psykotropi) innan han blev mördad och fick sin identitet stulen av en personifiering av dödssynden Lusta i det förbrända Tarkas, och han efterlämnade sig en handfull frillor i asharinahalvöns alla länder och solgudarna vet hur många oäkta barn.

Utöver honom så har jag inte spelat med många fler karaktärer i kontinuerliga kampanjer, men jag har gillat många av mina karaktärer som jag bara spelat med i bara något enstaka äventyr. Marnakhtiraken Glenn som var gästarbetare i Caserion (han arbetade med att lasta på och av varor på handelsfartyg i Marek Pomian's hamn och hade en påtagligt gôtebôrsk dialekt) och rakhoriagenten Layla (en kidnappad och från barnsben hjärntvättad kiriyaälva som klädde sig i minkpäls - да - och rökte anakronistiska cigaretter med munstycke och var olyckskorp och led av extrem avundsjuka) är de främsta av dessa pärlor jag minns.

Poseur

Swashbuckler
---SPOILER ELVIS SPELGRUPP!---

Min absoluta favorit (just nu)
Voloch (slp)
Vars hela namn är Herr Thakal Voloch Jehenir Hradvall av ätt .
En motbjudande dryg thalaskier ut i fingerspettssarna som provocerar allt och all a emdans han alltid själv behåller lugnet. han är skicklig på detta tillochmed för att vara thalaskier.
Han är väldigt nertryckande mot allt som är degenererat och dekandent förgått i gudarnas ledband.

Helt enkelt en skitdryg talask som jag spelleder som slp som både jag och spelarna Hatar att Älska...

Draken Terenat.
En stackars drake som tidigare var utsedd att vakta kejsarstaven och blev galen när den försvann. blev "räddad" för ett par hundra år sedan och har börjat att åter leta efter den.
Hon lider av starka humörsvängningar beroende på att nyligen har hennes drakväkterska dött och hennes avatar har börjat utveckla "dödliga" känslor för saker och ting
Hennes djupt underligande planer och försök att återfinna staven har hitil lett henne till djupare galenskap om dock det ännu inte syns "på ytan"
Vem som manipulerar både henne och sällskapet som försöker förhindra mörkret, det låter vi vara osagt.

Lycan

Hero
Notera, för att Lord Mascs tråd ska platsa på eonforumet måste den handla till uteslutning om eonkaraktärer. Som den är formulerad nu borde den flyttas till allmänna rollspelsforumet, omber er därför att betrakta den som strikt eonrelaterad.

- L

Regmolar

Swashbuckler
Nu har jag mest spellett och har alltså inte så många spelade karaktärer att utgå efter, men min favorit hittills var en enögd damarisk riddare med ett gammalt slagsvärd i mangenat vars namn jag har glömt, och fallit i onåd och tvingats lämna landet. Eftersom han bara spelades ett möte så hände det inte så mycket, men han var väldigt trevlig att spela.

T-RED

Warrior
Just nu är nog favoriten
Markis Baron Stagus, en Markis från Drunok som spelat till sig en Barons titel i Västmark (utan att någonsin varit där)
Han är girig, samvetslös, ateist och betalar hellre för damsällskap än att bemöda sig med att ragga. 21 år gammal har han redan hunnit sitta lite drygt ett år i Jargiskt fängelse vid två olika tillfällen första gången för att han vägrade betala familjens skulder sen föräldrarna dött, och andra gången i arbetsläger. Efter att under flera år tränat med armborstet på akademi vann han flertalet tävlingar i armborstskytte och adlades kort därefter till Markis. Fram tills för 2 år sedan har han mer eller mindre bara befunnit sig på diverse krogar, värdshus och bordeller och rumlat runt. För att undvika fogden och tjäna det ockuperade Drunok har han dock ställt upp i en rebellstyrka som kallas Hökarna som jobbar för att återta den Drunokiska tronen från Jargerna som ockuperat hela landet i vårt Mundana.

Poseur

Swashbuckler
Och då är frågan vad ditt inlägg hade med det hela att göra då båda mina beskrivna karaktärer klarligen hade med Eon att göra.
både thalaskier ocj drakar som sitter och ugglar på kejsarstaven bör väl ganska uppenbarligen tillhöra Mundana?

Lycan

Hero
Det var inte direkt riktat till dig, Poseur, utan var mer något jag kände att vi alla borde ha i åtanke.

Att det sedan blev ett svar till ditt inlägg skyller jag på fumligheter.

Fort, fler favoritkaraktärer nu! Innan vi blir alldeles OT.

- L

Poseur

Swashbuckler
OT:
Okej, gör inget. Var lite trött igår när jag såg det så jag tog det personligt.

Lord Masc

Veteran
Min favorit av alla karaktärer jag har är nog min cirefal Prins Ranza Balozin han har levt mestadels av sitt liv i lyx och ett par år som riddare han är 21 år generös och försvarar dom som behöver hjälp och är han en som hjälper kvinnor i nöd.Han är 262 lång och väger 219 kg han har alltid sin plåtrustning på sig och sina vapen han har ett jack i huvudet som han fick när han rädda Muhads kronprins från banditer han ser ut att vara den som alltid hamnar i bräk fast han sällan gör det.Han är ganska troende och så har han kanske ett giftesmål i framtiden.

Bunny

Crazy like a fool
"Han är 262 lång och väger 219 kg..."

V-vänta nu, håll in hästarna lite. Ta en titt på den här bilden:

Långskocken är Yao Ming, en basketspelare (som inte lider av gigantism), mannen bredvid honom är av normallängd. Yao Ming är med sina 229 cm längst i hela NBA, en liga fullproppad av långa personer, och han väger 140 kg. Din falier är inte bara 33 cm längre än honom, otroliga 80 kg skiljer dem åt också.

Jag gör jämförelsen för att visa hur sjukt massiv den här snubben är. Världens längsta man någonsin blev förvisso 272 cm, men han hade ett syndrom som gjorde att han aldrig slutade växa.

Så frågan är om din spelgrupp någonsin reagerade på det här, och, kanske ännu mer intressant, om det var Eons tabeller som såg till att det blev så?

Marukusu

Hero
Re: Långa kineser [OT]

OT som fan, men vad är egentligen grejen med långa kineser? I genomsnitt är väl asiater kortare än "vita" men det finns ju hur mycket kinesiska långskankar som helst i NBA.

Yao Ming lider alltså inte av gigantism men är ändå sjukt lång - är det samma sak för de andra kineserna som blir riktigt långa eller lider de av gigantism?

Bunny

Crazy like a fool
[Mod] Rena OT-inlägg undanbedes

Rena OT-avstickare ska inte diskuteras på forumet - nästa gång; nyttja PM (eller, för en publik diskussion, OT-forumet).

Vänligen,
Bearnie

Lord Masc

Veteran
det brukar bli när jag kör att jag får en massa blickar och att folk följer efter mig men dom vågar inte göra nåt han är ju kronprinsen av cirefalerna

Lord Masc

Veteran
jag fick ett par fördelar som gjorde att jag blev 20% längre och vägde 10% mer sen så fick jag 9 plus i styrka av tabellerna om du vill kan jag skriva upp hans stats i STR och sånt