Nekromanti Favoritsnuttar ur rollspelstexter

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag skäms minsann inte för att stjäla ämnen från Story Games
och förvanska dem, så här kommer en sådan tråd!
:gremsmile:

Rollspel är fulla av text. Ord och bokstäver hit och dit. Då och då så läser man en snutt* man är extra förtjust i. Det är något fantastiskt roligt, smart, eller bara konstigt med snutten, så man blir bara helt kär i den. Det är dessa snuttar som den här tråden handlar om.

Jag vill att du delar med dig av en sådan favoritsnutt ur en rollspelstext. Se till att hänvisa till varifrån snutten kommer, men låt bli att förklara varför den är så himla bra. Låt den tala för sig själv.

Kom ihåg att man är en dålig människa om man inte håller sig till bara en snutt. :gremsmile:

* En snutt är i regel ett stycke eller en del av ett stycke

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
»Dramatize the adventure as much as possible, describe the scenery, if any. Non-player characters should have appropriate speech, orcs are gruff and ungrammatical, knights talk in flowery phrases and always say "thou" rather than "you." When characters swear they call on the wrath of their appropriate deities, be it Zeus, Crom, Cthulhu or whatever. The dramatic talents of the Dungeon Master should be used to their fullest extent. It adds to the fun.«

— J. Eric Holmes, Dungeons & Dragons Basic Set (1977)

Sodivra

Champion
"Even in a place as dangerous as Apocalypse World, battlebabes are, well.
They’re the ones you should walk away from, eyes down, but you can’t.
They’re the ones like the seductive blue crackling light, y’know? You
mistake looking at them for falling in love, and you get too close and it’s a
zillion volts and your wings burn off like paper.

Dangerous."

Bra tråd!

Genesis

Ni dés ni maître
Oh, Mutherfuckin' Crab Goddess.
We gone and fuckin' done it!
- Big Mutherfuckin' Crab Truckers,
av Myles och MaleBox.

That problem is what I call the "murder mystery" plot. Basically, it goes like this: the players stumble across a mystery of some sort. The GM then provides clues (in the form of helpful or not-so-helpful NPCs, scraps of forensic information or first-hand knowledge of the event). If the players are smart, they'll figure it out. If not, then the GM has to guide them along until they do figure it out. In effect, it becomes an exercise for the GM in which the players are guided down a pre-built track and react to stuff that pops up along the way (not unlike a funhouse ride). In the end, the game succeeds or fails on the merits of the GM running that game.
What this game does is to allow the GM to set up the events, but then have the players (through their characters) decide what is really going on. The GM then reacts to the players and what they see as intriguing or exciting elements of the story.
- InSpectres,
av Matt Snyder

Yeah, everyone plays a girl. If you're not down with that then just put best friends back wherever you found it and walk away. No hard feelings, eh?
- Best Friends,
av Gregor Hutton

Poseur

Swashbuckler
Något i stil med "jag gav honom tillbaka pistolen, en kula i taget" ifrån Noir.

Men Noir överlag är fullt med sköna texter. För att inte tala om WoD-böckerna både gamla och nya.

/Poseur

sirfrog

Warrior
Har för mig att det stod som följande:
Eon III-modul: Riddaren said:
Äktenskap:

Barn:
Allt vi kan säga är att det krävs två personer, en man och en kvinna.
Sen fortsatte dom att prata om arv och ärvda titlar, har jag för mig. Har, som sagt, inte boken framför mig.

Rickard

Urverk speldesign
"Det finns många sätt att skada rollpersonerna. Vi börjar med att gå igenom hur vi kan bränna upp dem."
-- väldigt fritt från minnet. En Garde!

/Han som också gillade "Welcome to Violence™ You Degraded Turd", som Greg Costikyan inledde sitt D&D-hatarspel med

Xyas

Swashbuckler
Nobilis, 3 ed. Bonusar för asymmetrisk utrustning och förberedelser.

+5. Your opponent has mistakenly brought a knife to a global thermonuclear annihilation fight.

Chryckan

Swordsman
"Okay, inse nu för sista gången att handgranater är fel kombo tillsammans med ljuddämpade kpistar""
"Det finns inget som går upp mot att få hålla en egenhändigt modiferad 45:a i sina händer."
"Inte?"
"Ja, det skulle väl vara att få använda den då"
"Du vet väl vad som har fyra ben och en arm?"
"Va? Nej..."
"En lycklig pitbull-terrier."
"Nu kommer jag slå ner dig. När du vaknar upp igen kan vi diskutera orsaken till att jag var tvungen till detta."
Citaten i Neotech offensive är helt underbara.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Ditt liv i kyrkans tjänst får ett snöpligt slut när din samling av träsnitt föreställande olika sodomiska perversioner upptäcks av en korgosse!
[LoL], visserligen inte släppt så det var ett fult drag från min sida.