Nekromanti Favoritvapen......

Bail

Veteran
Joined
28 Aug 2003
Messages
71
Location
vilhelmina
Jag skulle vilja veta vilket vapen ni tycker om mest.

och varför ni tycker om det, vilken ammo (som hypendo eller silvertip) ni använder mest och ett tillfälle vapnet har visat sig vara användbart.

alternativt kan ni dra upp nåt vapen ni inte gillar.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
H&K G22 A3 och A5

Heckler & Koch G22 A3
Detta är ett mycket flexibelt vapen, utmärkt för alla typer av polisiära insatser från Demonstrationsnedhållning till Terroristcellsutsuddning. Stort urval av ammunition, bra eldhastighet och mycket god driftsäkerhet. Ammunitionsvalet över alla andra är naturligtvis Duplex samt Spräng-granater. För lättare insatser mot obeväpnade styrkor (demonstranter, husockupanter med flera) bör Gummikulor och Tårgas vara lämpligt. Mot tyngre mål (bankrånare) kanske Duplex uppbackat av RSV-granater.

Heckler & Koch G22 A5
Bra understödsvapen till ovanstående. Utrusta en eller två poliser med dessa för att sköta nedhållande eld medan resten av insatsstyrkan placerar sig på lämpliga positioner. Stort magasin och samma driftsäkerhet som A3:an.

Samtliga vapen kommer med goda urval av elektroniska hjälpmedel och tillbehör, däribland olika sorters extra riktmedel vilket uppskattas. Allting har dessutom samma starka känsla av kvalitet som utmärker H&Ks varor över allt annat.
 

Dixon

Veteran
Joined
4 Feb 2003
Messages
42
Mauser M1996 DAO..Under förutsättning att den är konverterad till 7.5mm Long. Verkar inte finnas någon regel om kaliberkonvertering så det fick bli en husregel hos mig. I neotechs högteknologivärld är det skönt med lite hederliga vapen av stål och trä.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Hiroki Tempest

Bannemig ett av de mest allroundade vapnet i hela boken. Det enda det typ inte kan göra är att hantera mål på väldigt långa avstånd. Frågan är bara hur ofta det egentligen händer... I två års spelande av självförsvarssituationer och urbana eldstrider så är det extremt få avstånd som kommit över 50 meter. Om det ens hände oss någonsin...

Men, tempesten som sagt. Väldigt allroundad japansk kvalité.


/Naug, lätt nippofilisk
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hemm, måste nog ta & svara kalachnikoven(eller nu i hela friden det nu stavas... :gremblush:).
Av nån anledning så gilalr jag det vapnet mycket..
Sedan så finns ju gatlinggun:en... Här pratar vi ju om ett vapen som ger mer hår på bröstet än nått annat vapen.... :gremgrin:
 
G

Guest

Guest
Något med riktigt hög eldhastighet och tillägg spårljus på all ammo för psykologisk effekt.
Synd bara att det inte fins vettiga regler för Ultechs spitter med mycket spårljus (om det ens går att ha spårljus i dlp).
 

Bail

Veteran
Joined
28 Aug 2003
Messages
71
Location
vilhelmina
jag diggar (om jag nu blir tvungen att lägga min åsikt)
Fn/br p3-90 (eller vad den nu heter). 64 skott med 5,7mmfn.
den e liten och behändig, och den kan enkelt gömmas under en rock. :gremsmile:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Varje gangster med klass kör uzi eller microuzi. Gärna en i varje hand. MP5 är en klassiker som fick sitt genombrott iom bekämpningen av Svart September i München-OS 1972, som också lade grunden till modern terroristbekämpning.

En stor pistol. Fyrtiofemkalibers, allt annat är för klent. Gärna en i varje hand.

Utöver det. Kalashnikov. The weapon of choice for revolutionaries all over the world! Det är ett ball och bra vapen, plus att det finns reservdelar att köpa över hela världen. Driftsäkert är det också.
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Re: H&K MP4000 SD6 En Lönnmördares sista vän.

Ovärderlig underbart snyggt vapen som var det tyngre understödsvapnet för min blodfattige knivmördare vars namn jag inte minns. Redan i begynnelsen av sin karriär bar han omkring denna k-pist i sin gymbag på alla sina uppdrag, men verkade aldrig behöva såpass mycket eldkraft. Tills hans sista uppdrag det vill säga då en mycket seglivad yrkesofficer visade sig ha en riktigt stor puffra i skrivbordslådan hemma och prompt sköt stora hål i min stackars lönnis. Då drogs H&K:n upp och sattes i extremt bruk.
 

manowarrior

Veteran
Joined
20 Apr 2003
Messages
34
Location
Uppsala
Glock 73 med Duplex ammo och custom modifieringar under en överrock i en armskena. näst intill omöjlig att upptäcka utan metalldetektor. fet skada och penetration är inget minus heller :gremsmile: sen är IMI MicroUZI-43 bra på de mesta och med lite extra tillbehör så är den oslagbar.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Fetischisten trillar in till sist...

Nu har jag nyligen gått igenom Offensiv ganska grundligt eftersom jag meckade ihop en rollperson och tänkte lägga lite tankemöda på vapenvalet. Det slutade med att min själ fängslades i nån sorts beslutsångestlimbo somd et tog ett par dar att ta sig ur.

Nåja... till saken:

Pistoler:
Är man bara ute efter prestanda så är Glock 50 och 60 bäst. De är liksom sådär omtiverat bättre än alla andra pistoler på nästan allt, möjligtvis med undantag för H&K USP 2000 FAMC.
Detta betyder dock att de är tråååkiga!
Nej, jag gillar Walthrarna (P-790, MP-790 och P-810) och de riktigt rejäla dongingarna som DO Smearer och Interdynamics monsterpistol. Martin SFP är också läcker, men det är alla maskinpistoler. Att den har ett frontgrepp och är liten och kompakt spär bara på det. :gremlaugh:
Colt Baby Anaconda är utmärkt som diskret artilleri på en armskena om man behöver ge nån en snabb överraskning.
Vanligtvis tycker jag att japanska pistoler i hopplösa meskalibrar går fetbort, men Hiroki Screamer är ändå teh äg. 120 skott i magasinet, sjuk eldhastighet och INGEN SOM HELST REKYL ATT TALA OM inte ens när man skjuter med en hand. Underbart. Ta två för att vara på den säkra sidan. Det kommer att behövas då kalibern har problem med att penetrara tuffa kroppsskydd som skinnjackor och MC-hjälmar.
Mauser '96:an är alltid rätt oavsett epok eller kaliber.

Större bössor:
Jag fetdiggar 8,2mmDLP-vapnen, speciellt Interdynamics och CWS-karbinerna. Klassiskt 1900-tals stuk med FAMAS, Steyr AUG och G36 är också äg. K-pistarna är ganska tråkiga, och inte alls lika coola som maskinpistolerna. SPAS-24 och Ultraripper äger på hagelgevärsfronten. Beretta ACR är cool bara för att den har ett inbyggt hagelgevär.

Ännu större!?:
Granatpistoler har (nästan) alltid varit overkill i de kampanjer jag spellett (inte för att det hindrat nån från att använda dem) och därför har jag inte kikat så nära på dem. Det gjorde jag nu.
De går visst att använda dem under någorlunda diskreta former, om man laddar dem med hagel- eller flechetteammo. Det är dessutom i ett format som får t o m ultraripper att skämmas. Och ett underliggande pumpmatat vapen är alltid råcoolt, synd bara att hagelammo finns till såpass få granatkalibrar.

/Joel - fetischist
 

Surukai

Warrior
Joined
3 Dec 2002
Messages
300
Location
Göteborg
Stoppverkan

En ganska tidig insikt är att vapen-ammo-kombinationen bör ha stoppverkan... dvs det skall vara mer än 50% chans att en träff faktiskt slår ut ett mål... annars har dom inget skäl att vara rädd för en.. och rädd skall dom bli när man drar upp vapnet mot dem (och åt andra hållet)

Stora vapen har smidigishesproblem och som någon sade så är det sällan man hamnar i strid på öppna fält.. alltså är pistoler högt upp på önskelistan. Lite magasinkapacitet är bra, men behöver man mer än 10 skott i samma strid måste man lära sig sikta bättre eller skaffa ammo som har verkan.

Med den bakgrunden hamnar IMI Desert Hawk ganska bra till, kör man med originaltillgången på ammo är hypendo ett självklart val (när vi spelar har dock hypendon utgått och används bara av speialstyrkor med bra kontakter, detta för att hypendo annars är en allt för självklar ammo att det bara är dumt att välja något annat.. vi ville ha lite mera variation i spelandet och tog därmed bort Hypendon från "kan köpas var som hellst" listan och är istället "Wow.. grabbar, jag har fått tag på en nästan nyöppnad ask hypendo!!!!")

11m/c är klart favoritkaliber eftersom den är mindre eldavbrottsbenägen än .50 AE (Av helt naturliga orsaker).... DO's stora pistol är snygg och bra.. mycket trevligt vapen om man inte vill vara kliché med Desert Eagle.

- Några tankar från Surukai
 

Zug209_ivenhoe

Warrior
Joined
12 Feb 2001
Messages
268
Location
Uppsala
Så mitt första inlägg på ett år och vad passar då bättre som ämne än vapen? :gremgrin:
Pistoler: Colt Manhunt Mycket respekt med en pistol som blåser rent en hel gata och som exploderar med jämna mellanrum.
K-pistar: H&K MP2000sd 11mm/c med ljuddämpare!, en given vinnare.
AK: Splinter eller G22, G22 har ju DSS systemet som gör det ostopbart men det är nånting med Splintern jag gillar.
Hagel: DO UltraRipper så mycket overkill kommentarer är överflödiga.
 

Wierd

Veteran
Joined
8 Aug 2004
Messages
6
Location
Jönköping
Man ska ha micro-UZI 43, en i varje hand och en Desert eagle som kan vara mer användbar i vissa situationer. De e de man ska ha enligt mej.
 
Top