Nekromanti Fearsome Jack Ike drar igen

Storuggla

Champion
Å herre jistanes, han var i farten igen. På saloonen i den lilla staden som han och hans "Fearsome Jack Ike Gang" har some bas sitter fyra pers och spelar poker. En av rollpersonerna känner igen en av kortspelarna som en av Överste Farringtons män, Översten är en riktig slempropp som satt käppar i hjulen för våra hjältar tidigare.Så Fearsome Jack Ike stegar fram till bordet och påkallar sin uppmärksamhet."Fridens. Jag ser att ni spelar poker."Bekräftande nickar från kortfolket."Poker e bra. Man har många kort och alla e numrerade. Ja, utom dom som är folk på asså. Å rom ere ju ont om. Men seru att ett äss är värt..." Jack Ike gör här en kort paus för att tänka efter vad ett äss är värt egentligen. "...13. Nej, 14! Och knekten är 12. Nej! Öhh... FAAN!" Varvid Jack Ike drar fram sitt gävar han hade på ryggen. Tyvärr var El Paso Kid, en av kortspelarna snabbare så han fick en allvarlig skada i bröstet som tack.Kortspelarna begrep inte ett jota av vad som just hänt.Vid utfrågning visar det sig att Jack Ike velat göra ett coolt tal som slutat med att han drog upp sin 12 gauge hagelbrakare, men han kom av sig.Jag vet inte vad moralen är, men jag tror den är att man ska hålla sig borta från Fearsome Jack Ike.Storuggla, som har kul med sina spelare.

Gabriel_UBBT

Warrior
apropå korten...

De har inga siffermarkeringar i western... Hade inte kommit då! Men han verkar "spela" gubben ganska bra med intelligensen å så... /images/icons/crazy.gif

Storuggla

Champion
Där ser man på...

Inga siffermarkeringar? Där ser man på, man lär sig något nytt varje dag...Och att gestalta Fearsome Jack Ike är inte svårt för honom, det är inte så annorlunda från hans vardag... /images/icons/laugh.gif