Drömmar är coola saker, tänkte göra en länk till min tråd men Mogge hann före. Sedan har vi väl haft lite fler drömtrådar, orkar dock inte leta runt.
Däremot har jag faktiskt aldrig gjort nåt av mina drömmar, varken vanliga drömmar, feberdrömmar eller dagdrömmar, även om dagdrömmarna funkar som inspiration till Feng Shui till och från.
Men om vi skippar dagdrömmarna för ett slag: drömmar har en tendens att vara fullkomligt ologiska och dessutom innehåller de en massa hopp som gör det omöjligt att direkt göra nåt äventyr av dem. Exempel:
[color:\\"#666666\\"] Jag är inblandad i en schysst martial arts-fight med en tjej (kommer inte ihåg nåt från drömmen innan fighten). Hon är på den onda sidan och vi för kontinuerligt ett samtal under fighten och till slut lyckas jag övertyga henne om att gå över till den goda sidan och vi slutar slåss. *Klipp* Jag och en polare jagas av någon svartklädd figur. Polaren springer fort och jag hänger inte med (att springa men knappt komma någon vart har jag drömt otaliga gånger). Men då tänker jag "fan heller att han ska springa ifrån mig" och så ökar jag farten (och det funkade, ascoolt). Sedan kommer vi att tänka på "varför springer vi ifrån honom?" och så vänder vi om och övermannar den svartklädde mannen. Och sen vaknar jag.[/color]
Vad är det för jäkla dröm? Jag ville ju veta vad som hände med tjejen.
Däremot är det fullt möjligt att sno stämningar ur drömmar, eller enstaka scener som i mitt fall ovan, nu har jag dock glömt hur sceneriet såg ut där, drömmen är gammal.
Inspirera mera! Drömmar är guld!
Magnus Seter hade postat inlägget "Hjälp min kompis Kalle" på något forum och jag var inne och läste tråden. Det visade sig att Seter försökte lära Kalle att spela tennis, Seter var alltså tennistränare. Sedan kom jag, Dnalor och Foggmock ner till tennisbanan och skulle hjälpa till. Precis då råkar Kalle slå en boll över det höga nät som omger tennisbanan (för att stoppa bollarna från att flyga ut givetvis). Dnalor plockar upp bollen och försöker slå den tillbaka in med sitt tennisracket, vi har alla tennisrackets med oss förresten. Fast Dnalor klipper till bollen för hårt en den åker iväg åt fanders. Då börjar Foggmock skratta som besatt och ligger och vrider sig på marken i skrattkramper.
Sedan kommer jag inte ihåg mer, men jag har för mig att det dök upp fler foumiter då.