Nekromanti Feedback på senaste ändringarna

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hej!

Genesis gjorde mig uppmärksam på att jag klantat mig nått enormt med att göra tråden till en "tillkännagivelse", så ni kan inte svara på den.

Så jag skapar därmed en feedbacktråd för att diskutera de senaste ändringarna. Vilket är denna tråd. Där ni kan diskutera de senaste ändringarna.

/Magnus

Möller

Hubert Hortlax
Jag förblir skeptisk till ett recensions-forum. Förvisso är nuvarande »portalen« ytterst klumpig och ful, så ett forum har vissa fördelar.

Men ett forum är ett forum. Inte en databas för artiklar. Forum visar nya saker. Det finns inget smidigt sätt att kategorisera eller söka upp gamla trådar.

Jag hoppas att Recensioner och nyheter är en temporär lösning.

Ögat

Hero
Jag tycker att förstasidan är gammelgrå och aldrig uppdateras. Därför är jag positiv till förändringarna.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Möller said:
Jag hoppas att Recensioner och nyheter är en temporär lösning.
Så som det ser ut är det en temporär lösning, men den kommer att hänga kvar en stund, innan vi får bättre ordning på torpet. Jag skulle helst vilja att det som är bra med portalen också kan göras i forumsystemet, så att vi slipper två plattformar.

Jag ska läsa om den där tråden om recensioner, så att jag får mer input att tänka vidare på.

MVH

/Magnus

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag är positiv till ändringen. Vi får se hur populär recensionsforumet blir dock. Skulle gärna se att man cuttade en del onödiga forum.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
µnvlll said:
Skulle gärna se att man cuttade en del onödiga forum.
Vi tittar på hur det ska grupperas. Och det kan innebära en sållning, eller i alla fall en tydligare gruppering.

/Magnus

!Paxen

Swashbuckler
Jag ställer mig positiv, tills någon/något övertygar mig om något annat.

Wow.. Det var nästan en åsikt...

tull

Hero
Två saker:

1. Vi behöver fortfarande ett forum tillängnat rollspelsprylar; miniatyrer, handouts, folköl, tärningar, med mera.

Jag tycker det intresset är lite glömt här idag och trådar skapas i ämnet på olika delar av forumet. Aktiviteten är jämförbar med många andra grejer här.

2. Det skulle vara coolt om man kunde "tagga" inlägget när man startar en tråd. Som på bloggar. Då skulle jag inte känna samma behov av (1) även om jag tycker att ett eget delforum är ett sorts erkännande.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
#8495 said:
Två saker:

1. Vi behöver fortfarande ett forum tillängnat rollspelsprylar; miniatyrer, handouts, folköl, tärningar, med mera.
En verkstad, lixom. Jag gillar tanken.

#8495 said:
2. Det skulle vara coolt om man kunde "tagga" inlägget när man startar en tråd. Som på bloggar. Då skulle jag inte känna samma behov av (1) även om jag tycker att ett eget delforum är ett sorts erkännande.

Ja det står högt, högt på min önskelista också.

/M

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Magnus Seter said:
#8495 said:
Två saker:

En verkstad, lixom. Jag gillar tanken.
Jag gillar också tanken, men är rädd för att det skulle bli väldigt inaktivt. Idag är det i princip bara jag och Persson som postar inlägg om props, och om de trådarna inte låg i rollspelsforumet är jag rädd att de aldrig skulle få någon uppmärksamhet.

Liksom, inte ens på stora forum som EN world ser man särskilt många propstrådar. Om vi hade ett sådant forum skulle jag ha en tråd där, och Persson en, och sedan skulle det vara tomt. Tror jag.

solvebring

Superhero
Här är den ursprungliga tråden om ett forum för miniatures and dylikt. Mitt förslag är att vi går vidare med den biten av den här diskussionen i den tråden, där det hör hemma. Så att den här tråden inte tas upp av annat än kritik kring de senaste ändringarna.

Det blir bara drygt sen om vi måste moderera den här tråden för att den glider iväg i en massa andra förslag än det som rör de aktuella ändringarna. Trots allt har ju miniaturesförslaget redan en egen, väletablerad tråd. :gremtongue:

De nya ändringarna är dessutom omfattande och forumets kritik av dem känns viktiga, så det vore skönt att verkligen ge det ordentligt med plats.