Nekromanti Fel användare

Maxwan

Swordsman
Joa, jag satt här i skolan och jag och min kompis går ut på internet ungefär samtidigt. Han kommer till rollspel.nu lite före mig och när jag anländer till forumet är jag inloggad som hans namn (båda två var alltså inloggade med samma namn). Vi har ju olika ip nummer så vi borde inte loggas in som samma person - eller är jag ute och snurrar? Det är nämnligen rätt trist om folk kan logga in med andras namn så lätt.

Mac

Krille

Super Moderator
"Vi har ju olika ip nummer så vi borde inte loggas in som samma person - eller är jag ute och snurrar?"

Inloggningen sker inte med IP-nummerkontroll utan med cookies. Det innebär att man kan vara inloggad som sig själv två gånger samtidigt. Har han suttit på din dator och har loggat in sedan tidigare, men inte loggat ut, så är han dubbelt inloggad - dels den gamla sessionen på din dator, och dels den nya sessionen på den andra datorn.

Ibland är den finessen jefligt praktisk, som för mig som har en fast dator på jobbet och en annan burk hemma. Ibland är den förbaskat opraktisk, om man som du inte sitter på en given dator. Tag helt enkelt för vana att logga ut manuellt.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"