Nekromanti Fel ingen...

O.J

Veteran
Efter att ha synat vapenlistorna så har jag hittat ett fel som jag väldigt gärna vill ha svar på.
Följande vapen, IMI UZI-43,Lewis SP10A1 och Ruger MPC9+ använder alla 9mm/c som ammo. Problemet är bara att dom laddas med ett (M)magasin och inte med en (K)kasett som det borde vara, om ammon är hylslös.
Om felet bara är en tryckfelsnisse där K har blivit M så undrar jag varför (K) kasetterna bara har 30-32 skott.

Anywhere i roam
Where i lay my head is home
Carved upon my stone, my body lie but still i roam

Bela

Warrior
G-11 använder hylslös ammution och laddas med magasin. Hylslös ammution behöver inte laddas från kasset utan kan laddas lika enkelt från ett vanligt magasin.

Bela

O.J

Veteran
G-11 laddas varken i spelet eller i verkligheten med magasin. För att ett magasin ska kunna kallas magasin så måste det gå att ladda om det. En kasett fugerar både som hylsa och "Magasin" då både kulan och drivmedlet (krut) finns där i. En viktig skillnad är att, ett magasin (som oftast är av metall) kan du ladda om bara du får nya patroner med projektiler i, medans i en kasett (som oftast är av plast) kastas bort efter användning, eftersom den delvis förstörs under användning( vissa plastdelar smälter).

Anywhere i roam
Where i lay my head is home
Carved upon my stone, my body lie but still i roam

Bela

Warrior
"G-11 laddas varken i spelet eller i verkligheten med magasin. För att ett magasin ska kunna kallas magasin så måste det gå att ladda om det."

G-11 laddas i verkligheten med magasin. Och magasinet kan laddas om. Följande information fick jag tag på från <A HREF="http://www.remtek.com/arms/hk/mil/g11/caseless.htm" target="_new">http://www.remtek.com/arms/hk/mil/g11/caseless.htm</A>

"The magazine positioned parallel to the bore axis above the handguard is taken out toward the muzzle for reloading. It is spring driven, single-stacked and holds 50 cartridges. The approximate number of cartridges is visible from the outside even when the weapon is ready to fire. The magazine can be manually reloaded with individual cartridges or directly from the packing unit, which can be used as a loading device."

Jag har dock inte ansträngt mig nämnvärt för att kontroler informationen, så den kan vara felaktig.

Bela

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det vore inte sååå konstigt ifall det vore ett fel i boken för det är oroväckande mycket småfel i de olika texterna...

--
Yassilus den store
--
Bättre Nörd än Överkörd...

Big Marco

Läskig
Re: Inget fel

Det är inget fel, de laddas med magasin. Det är 2059 inga problem att ladda magasin med hylslös ammo.

-Marco Behrmann