Om en månad går Stockholms spelkonvent 2009 av stapeln, och då är vi såklart där med vårt upphottade Dungeon of Doom II-arrangemang.
Just nu sitter jag och färdigställer de olika rollfigurer som man kan välja mellan. För att göra det så enkelt som möjligt för folk som aldrig lirat D&D4 tidigare har jag grupperat powers efter (ungefärligt) användningsområde, gjort all matte i förväg, bara tagit med relevant information, och försökt göra rollformuläret så tydligt som möjligt.
Jag bifogar de fem första rollfigurerna (av sammanlagt sjutton), och tar tacksamt emot kritik angående utformningen. (Däremot tar jag INTE emot kritik angående rollfigurernas utrustning – de är nämligen inte färdigutrustade än. De har bara fått det som krävs för att jag ska kunna räkna ihop deras attackbonusar, AC och liknande.)
I stället för de tre magiska föremål (level 1, 2 och 3) som level 3-figurer »egentligen« ska ha har alla utrustats med varsitt magiskt +2-föremål (vapen, rustning eller implement, beroende på roll) utan särskild power. Syftet är såklart att göra rollfigurerna ungefär jämbördiga med »riktiga« level 3-figurer, fast utan att krångla till allting med daily item powers och liknande. Plus att den som har ett magiskt vapen får mycket roligare när hon/han slår en crit.
Just nu sitter jag och färdigställer de olika rollfigurer som man kan välja mellan. För att göra det så enkelt som möjligt för folk som aldrig lirat D&D4 tidigare har jag grupperat powers efter (ungefärligt) användningsområde, gjort all matte i förväg, bara tagit med relevant information, och försökt göra rollformuläret så tydligt som möjligt.
Jag bifogar de fem första rollfigurerna (av sammanlagt sjutton), och tar tacksamt emot kritik angående utformningen. (Däremot tar jag INTE emot kritik angående rollfigurernas utrustning – de är nämligen inte färdigutrustade än. De har bara fått det som krävs för att jag ska kunna räkna ihop deras attackbonusar, AC och liknande.)
I stället för de tre magiska föremål (level 1, 2 och 3) som level 3-figurer »egentligen« ska ha har alla utrustats med varsitt magiskt +2-föremål (vapen, rustning eller implement, beroende på roll) utan särskild power. Syftet är såklart att göra rollfigurerna ungefär jämbördiga med »riktiga« level 3-figurer, fast utan att krångla till allting med daily item powers och liknande. Plus att den som har ett magiskt vapen får mycket roligare när hon/han slår en crit.
Attachments
-
104.6 KB Views: 31
-
101.6 KB Views: 21
-
104.4 KB Views: 14
-
103.4 KB Views: 16
-
112.8 KB Views: 16