Ävetyret började en dag då problem har uppstått för två gamla...vänner, eller som man annars kunde beskriva dem: En Markfurst och dennes lönnmördare. Det problem som de två alldedes strax kommer att bemöta beskrivs bäst då man går tillbaka i tiden, tills den dagen då ett visst hus stod i lågor.
I just detta hus befann sig Markfursten av huset Boznack, det femte mäktigaste huset i hela Melorion och dennes fru. De hade ingen chans att fly de hotfulla flamorna och brändes ihjäl men inte efter grannskapet hörde deras ropp, hemska och skräckinjagande. De gall efter hjälp under tiden som deras hud fläcktes bort från deras kroppar, och det sista som hördes var roppet som kom från fru Meleka: Mina barn! Mina barn! Jag älskar er!
...sprack ifrån elden var allt som hördes därefter...
Dessa barn som markfursten och markfurstinnan lämnade efter sig består av fem barn:
Cedric, 26, den äldsta som nu tar över hans fars position efter en självklar seger efter den röstning som skedde några dagar efter hans föräldrars begravning.
Jihm, 23, den smarta och vältaliga man som ser upp till sin bror men vet att han inte är den man som kommer sitta i hans fars kontor.
Crissma, 19, som lämnade hushållet då hon gifte sig med Cerec av huset Czermed, det näst mäktigaste huset i landet.
Sista men inte minst tvillingarna Garroz och Szza, 18, som mest spenderar sina dagar med att spendera pengar, eller spenderar tid på att sitta med varandra och prata i skuggorna.